Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Hvorfor? Og hvor mye bet dere isåfall, og hvilket forsikringsselskap? Har hatt barneforsikring til mine. Men har da blitt trukket 58kr el noe pr mnd. Fikk nå en regning på 1800kr på forsikring til 8 åringen. Den gjelder ett år. Synes det var litt dyrt. Trenger man egentlig forsikring? Jobber i kommunen og har endel forsikringer der som gjelder meg, gjelder det resten av familien også? *jada, skal sette meg litt inn i dette i kveld*
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 ja . . fordi det er greit å ha forsikring på de som betyr aller mest for deg, og det er en trygghet i det hvis noe skjer. Hvertfall sånn jeg føler det. betaler 160 kr i mnd, det blir 1920 kr i året. er ikke mye det. .
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Nei, det gjør vi ikke. Ungene er relativt godt sikkret ved de offentlige ordningene som finnes i dag. Vi har også relativt romslig økonomi i forhold til livsstil. Vi føler derfor ikke behovet for å forsikkre dem ekstra mot noe spessielt.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Jeg har også. Betaler va. 1400 i året. Jeg betaler for 6 mnd. Og den type forsikring jeg har er også livsforsikring, men også skadeforsikring. Fra bruddskader til alvorlig sykdom.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 Hi her Har gjensidige, barnekasko. kostet 1250 i fjor, nå 1800. Men finner ingen grunn til økningen. Er noe usikker på om jeg skal fortsette, eller droppe hele greiene
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Vi har både livsforsikring og ulykkesforsikring på oss selv og barna gjennom fagforeninga til mannen min. Det er en billig forsikring for vår del, og vi vil få en real erstatning dersom noen av oss dør eller blir uføre. Akkurat hvor mye vi betaler husker jeg ikke, men det er en særavtale med Vital. Vi betaler en samlet sum for oss alle sammen, og det er ikke mange tusen i året. Synes uansett at 1800 for bare et barn var litt mye, men det kommer selvfølgelig an på hva den evt vil dekke. Når det gjelder å forsikre barn så er det viktigst å forsikre seg mot uførhet. Dersom man ser litt nøkternt på det så er barn i utgangspunktet ikke verdt noe som helst økonomisk - dvs. dersom de (Gud forby!) skulle dø, så taper dere ikke noe penger på det. Tvert i mot. Når det gjelder ulykker eller sykdom som medfører at barnet blir permanent ufør eller vil trenge langvarig pleie eller medisinsk behandling, så er saken litt annerledes. Det er særlig i de tilfellene at det kan komme godt med å ha forsikret barna. Når det gjelder din forsikring som du har gjennom jobben, så skulle det ikke forundre meg om den også vil dekke familien din. Det er verdt å undersøke, for slike avtaler er ofte prisgunstige.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #9 Skrevet 14. juli 2009 har forsikret via ace, koster 95 kr pr mnd for barn nr 1 og mener det var billigere for barn nr 2. det skal være en av de beste på markedet. http://www.barnetrygghet.no/
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #10 Skrevet 14. juli 2009 oj jeg håper virkelig dere slipper møte med dette hvis dere kun lener dere på hva det offentlige gir av støtte. pengene forsvinner raskt ved ulykke og lange sykehusopphold. Vi har selv god råd, men forsikringen ville jeg aldri vært foruten når det gjelder barna.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #11 Skrevet 15. juli 2009 Kommer garantert til å forsikre barnet mitt når de blir født.Men jeg forstår godt de som ikke forsikrer om mye av forsikringen du får igjennom jobben din el mann sin også gjelder for barna.Ser ikke poenget med å forsikre i dobbel forstand. Men om man ikke har noe spesiellt der så ville jeg helt klart ha forsikret barnet mitt,for meg er barnet mitt veldig verdifullt.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #12 Skrevet 15. juli 2009 Ingen forsikkringer dekker alle sykdomer eller skader men skulle det skje at barnet ble utsatt for en større ulykke eller alvorlig sykdom hadde det sikkert vært greit. Om vi hadde funnet en forsikkring med egenandel på kansje 100.000,- men god dekkning på det som virkelig er dyrt skulle vi vurdert det, men dagens ordninger blir unødig dyre fordi de dekker småutgifter. Det er helt unødvendig for oss og koster i tillegg en masse i administrasjon. Desuten er de offentlige ordningene faktisk ganske gode.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #13 Skrevet 15. juli 2009 Ja, jeg har en grunnforsikring på begge. Den er ca 8-900 pr barn pr år. Jeg har forsikret meg selv bedre, og har en livsforsikring i tillegg. Dette fordi at om noe skulle skje meg(at jeg dør på en eller annen måte), så er lån jeg har dekket inn slik at mine barn ikke sliter med å arve mitt huslån osv. Jeg har i IF.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #14 Skrevet 15. juli 2009 trur du sjekker feil forsikringer. det offentlige er fint i bunn, men det rekker ikke langt. Ville aldri kun basert meg på det.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #15 Skrevet 15. juli 2009 Hvis man i utgangspunktet har dårlig økonomi trenger man mye forsikkring, om økonomien ellers er god trenger man lite. I gjennomsnitt lønner det seg ikke å være forsikkret, men det er det de færreste av oss som har råd til å ta sjansen på.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2009 #16 Skrevet 15. juli 2009 Har ACE barneforsikring,koster 95 kr i mnd.
Gjest lillemamsi Skrevet 15. juli 2009 #17 Skrevet 15. juli 2009 JA selvfølgelig er barnet forsikret !! Vi har alle forsikringene våre samlet hos trygg vesta, og er veldig fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå