Gå til innhold

Lei av å ha lite penger, lei av nav:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

er sykmeldt, og fikk utbetalt akkurat nok til å dekke husleien for et par mnd... 400 kr til overs, hurra. Vet ikke lenger hva jeg skal gjøre, er så lei av å være blakk, har ikke råd til regningene mine engang.

måtte bare få det ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har ihvertfall fått sykepengene dine...

jeg ble sykemeldt i april rette etter endt svangeskapsperm..

og har ikke fått noe enda..JÆVLI kjip sommer for å si d sånn :(

Skrevet

Det høres jo ut som om du bor for dyrt... Og jeg regner med du hadde lik inntekt før du ble sykemeldt? Dette er vel ikke noe nytt... Men det er jo vanskelig å gjøre noe med om man må være sykemeldt. Men hvordan klarer du å overleve på 400 kroner utenom husleien? Det er jo umulig!

Skrevet

skjønner det alt for godt! jeg har levd på uføretrygd og hadde nesten ingen penger.. fikk såvidt betalt husleia. så fikk jeg bo støtte da, da ble det litt bedre...

men det spørs vel på hvor lenge man er sykmeldt.

jeg var det i mange år, ble ettervert vant med det. men det er helt forferdelig.. NAV gir deg akkurat nok til å overleve..

og ting som internett og bil blir sett på som luksus..

håper det blir bedre for deg ettervert.

hvis jeg kan gi deg noen råd så prøv å kjøpe billigst mulig mat som firstprice og kjøp bestandig på tilbud (det blir en vane ettervert)

og mye av first price er like godt som vanlige merker..

Skrevet

Hvis du ble sykmeldt rett etter at permisjonen tok slutt skal du vel ha sykepenger på grunnlag av foreldrepengene du fikk. Om du derimot hadde en periode, selv veldig kort, ulønnet permisjon blir det nok værre.

Til HI:

Hvorfor får du ikke vanlige sykepenger når du er sykmeldt?

Skrevet

HI her..

jeg jobbet fullt før jeg ble sykmeldt... drittbetalt jobb, men har vært umulig å finne noe annet. Har søkt på ny jobb som jeg håper jeg får.

har levd på ca 7-8000 utbetalt hver mnd siste 8 mnd, husleia er på 4000... så kommer strøm, og helst litt mat. men er ofte det går i spaghetti og first price fiskepinner for å si det sånn. Kommer det en uventet regning, ja så får jeg ikke betalt den, for jeg har ikke pengene.

Skrevet

Beklager. Trist å skuffe deg, men sånn er verden.

Skrevet

Jeg forstår likevel ikke hvorfor du får mindre nå enn du gjorde før du ble sykmeldt. Regner du med å takkle en annen type jobb enn den du hadde? Er det derfor du forsøker å få ny jobb mens du er sykmeldt.

Skrevet

jeg søker ny jobb fordi den er bedre betalt. Greier meg bare ikke lenger på den latterlig lave lønna der jeg er.

Hva mener du om jeg takler en annen type jobb? Har så klart søkt på noe jeg har kompetanse til:)

HI

Skrevet

Jeg mente bare at i og med at du er sykmelt nå så er det ikke så enkelt å starte i ny jobb, med mindre det var denne spessielle jobben som gjorde deg syk.

Skrevet

joda, det skal gå helt fint. er ikke sykmeldt for alltid:)

Skrevet

HI, gå på sosialkontoret og få de til å betale husleien din! Det har de plikt til å gjøre.. Jeg var sykemeldt og hadde ingen penger til overs etter husleien, så ble jeg rådet til å gå på sosialkontoret. Hadde lite lyst å gå til de egentlig, men jeg gjorde det likevel. Da angret jeg på at jeg ikke hadde gått dit før, for jeg fikk plutselig flere tusen til overs i mnd. De har en sum i mnd de mener en person minst skal ha å leve for. De lagde et regnestykke for meg, og dermed ordnet alt seg :) Jeg fikk til og med tilbakebetalt halve husleien for mnd før. Bare angrer på at jeg ikke gikk før.. :)

Skrevet

det tør jeg neppe. føler det er mange som har det verre, tross alt har jeg et sted å bo samt mat på bordet.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...