Gå til innhold

Snart min tur.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang jeg skriver her inne. Må igang med assistert befruktning, og venter på innkalling til Porsgrunn. Bør skje iløpet av aug eller sept, ut ifra den ventetiden jeg har fått oppgitt. Går inn i dette med blandede følelser. Sint, frustrert og oppgitt, men også greit, mange dager. Variabelt hvor stor tro jeg har på¨at dette faktisk kan gå bra. Ikke brukt prevensjon på 3,5 år. Alt av tester av min samboer og meg har vært bra, noe som gjør det hele så merkelig. Det eneste som plager meg er endel spotting. Vanskelig å vite når syklusen begynner, i tillegg til at jeg er møkk lei disse spottingene. Oppi det hele, ser det allikevel ut til at syklusen min er regelmessig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei og velkommen! :)

Ja, får håpe at det går bra på første forsøk med dere, spennede tider dette da. Håper at du føler deg bedre når det nærmer deg. Husker at det første forsøket vårt følte jeg meg som "deer in headlights". Følte ikke at jeg hadde så mye kontroll, så er det så mye forskjell på dose og behandling fra kvinne til kvinne. Men det var nå godt å få hjelp da. :)

Masse lykke til med tiden fremover :)

Skrevet

Takk for det. Har hørt så mange historier, både positive og negative. Kontrollfrik som jeg er, må jeg jobbe endel med meg selv i denne uforutsigbare for tiden;-) Vet liksom ingenting akkurat nå. Ikke engang når vi skal inn til 1. konsultasjon. Prøvde å ringe Porsgrunn idag, men de har ferie frem til 10. august. ..så da vet jeg jo noe..

Skrevet

Hvor mange forsøk har dere nå hatt, og har dere nå fått det til? Har hørt at de skal være flinke i Porsgrunn. Hvor har dere vært?

Skrevet

Ja, skjønner.. :) Det er bare å spørre masse her, det er mange flinke erfarne damer her :) Jeg har fått mye hjelp her i hvert fall. Ikke vær redd for å stå på krave til sykehuset mtp å få informasjon heller. Jeg mener at det er ikke riktig å føle seg som en brikke som bare blir styrt rundt heller. Men en er jo uerfaren og det er jo et følsomt tema, så litt frustrasjon er det sikkert de fleste som har :)

Godt at du har hørt positive ting om Prosgrunn da. :) Vi hører til i Trondheim på St. Olav. Vårt første forsøk ble neg og vi fikk ingen på frys. Det var kjipt med en gang, men nå er det ny giv og jeg er positvi og gleder meg til å begynne på nedregulering i morgen. :)

Skrevet

Ønsker deg masse lykke til. Kjempespennende. Kan tenke meg at det må være deilig å få kommet i gang med det hele. Porsgrunn har en veldig fin hjemmeside, og jeg har fått noe info fra min gyn. Er allikevel veldig fint å høre noe om erfaringer som andre har / har hatt :-) Hvilke erfaringer hadde du første gang i forbindelse med nedreguleringen ift. bivirkninger?

Skrevet

Takk for det! :) Nedreguleringen gikk veldig bra. Jeg gjorde den med injeksjoner i stedet for med nesespray. Jeg spurte om jeg fikk injeksjoner for jeg liker ikke tanken på å spraye noe opp i nesen. Så når jeg begynte på hormoner gikk det også bra. Jeg syntes ikke det var noe gale igrunn, bortsett fra dagen etter uttak fikk jeg et lite angstanfall fordi jeg ble så redd for at ingen av eggene skulle våre befruktet, men da bare ringte jeg dem og så roet det seg.

Har du fått noe info om f.eks gangen i selve forsøket eller?

Skrevet

Takk for svar:-) Ikke fått noe info fra Porsgrunn enda, men fikk en brosjyre fra min gyn, som tar for seg prossessen steg for steg. Er jo flere typer assistert befruktning, og vet jo ikke hvilken type jeg får. Blir vel IVF. Tror det er det mest vanlige.

Skrevet

Heisan :-)

Vi får håpe du ikke blir her inne så lenge (pga at du lykkes snart, mener jeg). Egentlig skulle vi jo alle ønske at det ikke var noen på denne siden i det hele tatt.

Jeg skjønner at du synes det er merkelig at det ikke er funnet noe problem hos noen av dere, men det er faktisk mange av oss her inne som er uforklarlig barnløse (dvs har hatt barneønske i over 1 år men full utredning finner ingen "feil"). Det er faktisk rundt en tredjedel av barnløse som har den diagnosen (meg om min samboer iberegnet).

Har dere vært gjennom full utredning, inkludert sjekk av livmor, eggstokker og eggledere hos deg?

Det er kanskje en trøst å vite at for flertallet som behandles for barnløshet så ender det med et barn til slutt. For de som ikke lykkes finnes det jo heldigvis også andre alternativer.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...