Gå til innhold

Dere som ble raskt gravid igjen etter en MA....

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvor fort oppdaget dere at dere var gravide??

Jeg tror jeg er i ferd med å bli gal ;-)! Hadde utskrapning for 3 uker siden (i uke 9), fikk EL tilbake allerede mandag forrige uke (6.juli) og da satte vi i gang med prøving igjen.

Tok en gravitest på søndag for å sjekke om jeg fortsatt hadde hcg igjen etter graviditeten og da var den negativ.

De siste dagene har jeg plutselig blitt superoppblåst i magen (som jeg ble når jeg var gravid), økt utflod og små stikninger i livmoren. Tok en gravitest nå i stad for moroskyld og da var det plutselig en strek der, ikke sterk, men veldig lett å se.

Jeg kan jo ikke vœre gravid igjen allerede!? Tror virkelig jeg er i ferd med å bli gal...!

(Måtte bare få det ut...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres ikke gla ut i det hele tatt...Å jeg ble selv gravid igjen på under 1 mnd etter jeg mistet 1 gangen.

Ta en ny test i morgen tidlig så skal du nokk se det lyser gravid mot deg :)

Skrevet

Jeg mistet i begynnelsen av april og ble gravid igjen i midten av mai.(hadde en menstruasjon imellom).

Jeg skulle ha mens på en fredag, den kom ikke da og ikke i løpet av helgen. mandag eller tirsdag tok jeg test og da var den positiv.

Ta en ny test igjen om en dag eller to ja :o)

Lykke til :o)

Skrevet

Jeg ble gravid rett etter en utskrapning i april, det var bare pang rett på igjen det. Nå er jeg 12 uker i morgen, håper det går mye bedre for deg også denne gangen!

Om du har fått en positiv test nå etter å ha testet negativt i mellomtiden så er du jo gravid...?! Gratulerer!

Skrevet

Det er jo fult mulig å bli gravid igjen fort. Jeg mistet (MA) 12 april, 13uker på vei, mens 18.mai og så ble jeg gravid i begynnelsen av juni, er nå 8 uker på vei, og har vært på 2 ultralyder p.ga av MA i fjor sommer og går nå på abyl-e( blodfortynnende med.).

MEN, jeg vil bare si at jeg ikke klarer å glede meg enda, og har tatt endel gravid.tester. Det er slik at jeg ikke klarer å forstå at dette er mulig, hadde bare lest her inne at mange ble fort gravid atter MA.

Så forstår at du har blandede følelser, så får vi håpe på det beste for deg også.

Klæm

Skrevet

Takk for svar alle :). Og fint å høre at dere har blitt gravide igjen kjapt etter å ha mistet....

Jeg får ta en test igjen om noen dager (eller det blir vel kanskje i morgen tidlig...he,he). Dere er jo levende eksempler på at det går an, så det kan jo vœre at det har vœrt full klaff så kjapt... Vil jo veldig,veldig gjerne, men tør ikke helt tenke tanken fullt ut - liksom for godt til å vœre sant og stygt redd for at jeg bare innbilder meg ting fordi jeg ønsker det så sterkt!

Hm...blir nok noen lange vente/håpe/tviledager fremover ;-)

Skrevet

Jeg hadde en SA i mai 5 uker på vei og ble gravid 8 dager etter. Hadde kraftig blødning og magesmerter og ikke i tvil om at jeg mistet, og tok en test etter en uke som var negativ. På den 8 dagen kjentes det ut som om jeg hadde eggløsning, men tenkte at det måtte være umulig. tok en eggløsningstest og den var positiv. "2 uker etterpå fikk jeg knall positiv graviditetstest. Nå er jeg 6 uker på vei og alt er vel.

Legen min sa at ofte får kroppen en kickstart etter tidlig abort men at han ikke hadde opplevd det så tidlig som 8 dager etter ma. Livet er underlig og vidunderlig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...