Gå til innhold

Er vi mange jenter fra Oslo området her??


Tonje,kristine

Anbefalte innlegg

Tenkte å lufte evt ett bim treff i høst en gang:) Har ei datter født i mars 08 og hadde utrolig utbytte av mange hyggelige damer jg ble kjent med gjennom bim:) Vi har også knyttet noen nære og gode vennskaps forhold for livet;) Ellers så ønsker jg alle sammen lykke til videre i svangerskapet og håper at vi får til ett treff sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Bor i Oslo, er førstegangsgravid, og har veldig lyst å delta på BIM treff. Vi får se på det etter sommeren, da har kanskje også magen fått en liten kul ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :) Bor foreløpig på Torshov, men må vel begynne å se oss om etter en større leilighet snart.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej!

Jag är en gravid svenska här i Oslo. Har bott i Norge sedan feb -08. Nu är min termin satt till 18 feb! :P Min pojkväns födelsedag! Coolt!

Jag är gärna med på träff!

Hoppas det blir av! :)

Kramar på er o hoppas att ni mår bra! :)

Mvh

Sara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

HeJ!!

Vad skoj o se andra svenskor inne på forumen!! :)

Hur långt gången är du? Vad fick dig att flytta till Norge? :)

Många frågor... :)

Jag var på UL igår o fick reda på att vi är 12+2 långt iväg...! Helt sjukt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag är i vecka 14, går in i vecka 15 på lördag! :)

Fast jag har inte varit på nåt UL än så det är bara baserat på sista mensen. Ska inte på UL förrän det ordinarie i september.

 

Kärleken fick mig att flytta hit :)

När jag sedan fick ett kul jobb också var det ingen tvekan!

 

Själv då? Hittat en norrman du med?

Och hur gammal är du förresten? Jag är 29.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så mysigt! :)

Kärleken fick mig hit med, men han är svensk! *tihi*

Jag blev 28 år nu i juli.

Vad spännande o kolla på UL i september då! :) Vi har varit iväg o kollat två gånger redan vi... :S

Första gången för att vi inte visste datum på något o andra nu i går för att vi ville se att det stod rätt till... :) DET gjorde det! H*n sprattlade som en galning o det var så underbart o se! Trodde inte vi skulle få se så mycket men det såg ju ut som en "riktig" bebis! :)

 

Jag har precis fått nytt jobb (ska börja 1 sep) så jag har grym ångest tyvärr... Har dock jobbat inom företaget sen jag kom till Norge men ändå... Ny tjänst är alltid ny tjänst... Nya chefen är på semester så jag har inte kunnat berätta någon ännu... Men nu är det såååå svårt o dölja magen så jag vill bara ha ur mig att jag är gravid!! Så får man ta handlingarna sen... Hoppas dom inte börjar bråka... :S

 

Vi bor på Bislet! Precis vid stadion! Vi har pratat om att vi ska träffas en del tjejer nu i höst, det skulle vara skoj om vi fick ihop något sånt! :)

 

Har du fått någon födelseplats här i Norge? Eller blir det i Sverige?! :) Jag fick Ullevål sykehus! Jättenöjd med det! :) Min BM här sa att det var det bästa så fick jag det! :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, jag är så ny i stan så jag behöver träffa lite folk! Kan ju inte BARA umgås med sambon heller... :)

 

Jag har också ångest för det med jobbet. Har ju som sagt jobbat där sen april men det känns som för kort tid för detta. Måste ju erkänna att vi nog inte trodde att det skulle smälla till på första försöket heller och att det jobbmässigt inte är bästa tiden...

Fast passar det någonsin 100% liksom?!

Det är bara att vara superglad över att vara gravid och så får man ta omgivningens reaktioner senare :)

 

Jag har fått ULtid på Ullevål och enligt den bekräftelsen så är det där jag också kommer ha förlossningsplats, även om bekräftelse på det inte skulle komma förrän efter UL.

Fint att du hört att det är bra där :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til vi får til et bim-treff :) Det blir spennende!!

 

Angående jobb, så får vi bare ta det som det kommer... Noen negative reaksjoner kan det komme, men forhåpentligvis møter vi mest positive reaksjoner :) Vi er jo tross alt i en alder hvor det er ganske "normalt" å bli gravide. Men, jeg tror nok ikke jeg tør å si at det var planlagt.. :-P

 

Skal føde på Ullevål jeg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Känner igen det där med att "bara" umgås med sambon! Haha! Jag har jobbat så pass mycket sen jag kom hit till Norge så mitt sociala liv är inte det bästa heller! Haha! Det lät ju bra.. :P

 

Det passar väl som sagt aldrig helt 100% med en graviditet, vi hade dessutom inte riktigt planerat in detta just nu. "Det bara hände"... Haha!

 

Vad häftigt att vi har Ullevål allihop! :) Min jordmor sa att hon kunde söka på andra sjukhus med men just Ullevål hade fått nytt "pappahotell" så pappan kan vara kvar under natten m.m. Även innan förlossningen, så då sa jag att jag ville ha där! :)

 

Hoppas ni får en bra helg!! :)

Kramar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...