Gå til innhold

Hysteriske gravide!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, jeg dør snart av latter! Det er så mange hysteriske gravide rundt omkring!

Her er noen hysteriapunkter jeg har sett på BIM i løpet av sommeren:

- Jeg har spist jordbær, hvor farlig er det?

- Jeg marinerte rått svinekjøtt uten å vaske meg skikkelig på fingrene etterpå, er det farlig?

- Jeg har spist pizza med ost, hvor farlig er osten?

- Hvor farlig for babyen er det at jeg sover på siden?

Dersom DETTE bekymrer, er det bare å begynne å glede seg til de små podene spiser sand, grus, fluer, drikker sølevann osv.

Minner avslutningsvis om at vi er ca. 5 milliarder mennesker på denne jorden, og at menneskeheten har eksister endel år allerede....

Lykke til - alle med og uten paranoia...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, dette var litt i overkant ja.. :)

Skrevet

Å behandle rått kjøtt under matlaging uten å vaske seg ordentlig etterpå ER jo langt fra anbefalt.

(Og du driter antagelig langt i - bokstavelig talt, forsåvidt - om det bor en milliard mennesker i India når du sitter der med en fjong liten e.coli-infeksjon).

Skrevet

Det er vel ikke vår generasjons gravide som er hysteriske men heller at vi blir pepret av "anbefalinger" fra mamma-generasjonen, og det er jo ikke alltid lett å skille fra hverandre det som faktisk er noe å bekymre seg for og det som bare er sprøyt. Av det du nevner ville jeg vært bekymret for det med kjøttet. Man bør alltid vaske seg nøye etter å ha håndtert rått kjøtt gravid eller ikke. Resten trenger man ikke bekymre seg for.

Skrevet

Delvis enig med HI... Men allikevel, det gjelder å holde seg opplyst, ikke hysterisk. Men det å faktisk følge anbefalingene, enten det gjelder det å være gravid eller når man har små, er langt fra hysteri... "Det gikk bra før i tida" er det tynneste argumentet som finnes på denne jord.

Er man hysterisk fordi man følger anbefalingene å ha barna bakovervendt i bil frem til 4 år eller lenger?

Er man hysterisk fordi man ikke lar barnet får soft-ice fra 4 mnd?

Er man hysterisk fordi man ikke vil ha barnevakt en helg i permisjonstiden?

Er man hysterisk fordi man ikke tar et glass vin når man er gravid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...