Gå til innhold

hjelp! ang leilighetsovertakelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

har flytta ut fra min gamle leilighet. var å leverte nøklene nå ista, og der var hun som skulle overta den. hun sa ingenting om vaskinga jeg hadde gjort, når jeg dro sa vi "ja da er leiligheten din da" og hadetbra.

men nå fikk jeg en telefon fra utleier om at HAN syntes det var dårlig vasket. så ha sa jeg mtte vaske ellers kom det regning fra iss.

kan han kreve dette når hun godkjente det? utleier har selv sagt at vi skulle orde alt oss imellom så han slapp.

jeg har jo vaska veldig bra jo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

og kan han bare sette en evnt regnig fra iss på meg???

kan jo ikke gjøre sånt, da kan jo jeg bare leie iss i hytt å pine og sende regninga til hvemsomhelst, og da får de trøbbelet om den ikke blir betalt da eller?

Skrevet

Ja, huseier kan kreve at leiligheten overdras i skikkelig rengjort stand. Det spiller ingen rolle at hun som overtar leiligheten godkjente vaskingen.

Huseier har gitt deg et valg om å enten vaske en gang til, eller å leie inn et byrå. Du burde vurdere å stille opp til ny vasking. Huseier vil kunne viderefakturerere kostnaden til byrå til deg.

Skrevet

kan han virkelig det? hva skjer hvis jeg nekter å betale da?

dette gjør han kun for å være jævlig, jeg har vaska hver eneste flik av den leiligheta så godt jeg kan. det som er igjen er muggel som jeg ikke får bort for den leiligheta er så rotten og gammel..derfor jeg flytta og, for det var helseskadelig å bo der for en liten tass.

Skrevet

Hva har du vasket i leiligheten?

Og ja utleier kan leie vaskebyrå og fakturere deg.

Jeg angrer på at vi ikke gjorde det når vi kjøpte huset. Det var ikke vasket bra. De fikk en sjanse til men det var fortsatt ikke bra, men da var vi sa leie av de at vi godtok det. Neste gang vil jeg kreve vasking av byrå om det ikke er ordentlig vasket.

Skrevet

jeg har vaska taket, veggene og gulvet og tørka støv ellers. på alle rom inkl badet.

det er renere der nå enn når vi tok over den gangen vi flytta inn.

Skrevet

Du kan be han han om å vise deg hva han mener ikke er godt nok og så kan du vaske der igjen.

Skrevet

Dersom du nekter å betale, vil kravet gå til inkasso. Her har nok huseier støtte i både en evt. leiekontrakt, og ikke minst i lovverket og rettspraksis.

Skrevet

kan godt be han vise meg det ja.

men skjønner ikke helt hva han klager over når hun godtok det. men hva skjer hvis jeg nekter å betale?

Skrevet

Det spiller ingen rolle hva slags stand leiligheten var i da du overtok.

Skrevet

Da får du en inkassosak på deg.

Skrevet

Hmm, det virker jo merkelig da at utleier skal sende deg regning hvis hun som tok over syntes det så bra nok ut. Sikker på at han ikke har tenkt å få deg til å koste på hans leilighet en skikkelig rundvask?

Skrevet

Sorry, så ikke at han ga deg valget om å kunne komme og vaske en gang til. Da er det ikke stort annet å gjøre enn å vaske en gang til. Rent skal være rent og det hjelper lite at du ble snytt for ren lelighet da du tok den over :-(

Skrevet

ja, hadde skjønt det hvis jeg ikke hadde vaska ordntli. da hadde det vært greit. men jeg gjorde det. hadde barnevakt tilsammen 8 timer for å vaske ut der.

jeg er alenemamma og får ikke til å vaske noe mer heller, da må han isåfall vente til neste uke.

og for det andre så var de inne i leiligheten min når jeg kom å skulle levere nøklene......hvordan hadde de kommet seg inn dit??

jeg venta på denne telefonen fra han, han er en drittmann for å si det som det er. skjønte han måtte ta dette som en mulghet for å lage bråk. og i tillegg står han ute på trappa og roper løgner om meg til naboene,(dette har en venn fortalt meg som bor i nærheten.) så kan ikke si jeg har lyst til å dit igjen.

hvor mye kan det bli kostende hvis iss vasker der da?

nesten så jeg har lyst til å si at han bare må leie de inn å få vaska den jævla leiligheten, selv om jeg har dårlig råd så kan han få de småkronene hvis han absolutt må stelle til bråk for meg, så kan bare datteren min gå uten bleier eller noe neste måned da. det skal jeg faen meg si til han. idioten.

Skrevet

Tja. Fra 5000 kr og opp alt etter størrelsen.

Skrevet

Skjønner at det er veldig slitsomt å måtte vaske en gang til da du sikkert har nok med leiligheten du skal flytte inn i, men kan du ikke prøve å få hjelp av en venninne eller familie da? Alt er bedre enn en regning på 5000!

Skrevet

nå har jeg prata me han, er så sint at jeg gråter.

jeg må komme å vaske før kl 15 imorra ellers hyrer han iss.

hun sa at hun kunne vaske men da kulle hun ha 3000???????

Skrevet

fortell ham at han kan kysse seg bak.

evnt godta å betale de 3000, billigere enn iss er det uansett.

Skrevet

haha, nå er vi blitt enige. visste seg å være utleier som redda meg likevel, og hun dama var ei KJÆRRING.

hun dreiv å fant opp regler selv og sa at jeg måtte vaske før 3 imorra ja, ellers ble d iss eller 3000 til henne. utleier sa at hun var høy på pæra som gidda å kreve 3000 for å vaske ei lita leilighet. og han hadde ikke sagt at jeg måtte vaske før 3 imorra, d hadde hun tydeligvis funnet på selv. jeg hadde jo leiligheten frem til 24.00 imorgenkveld. å snakkes om at hun dama slengte dritt til meg da.

men d ordna seg til slutt, jeg betalte full husleie ut juli istedenfor halv, så vaska hun. bedre å betale full husleie (som bare ble 2000 kr mer) til han, enn at hun hadde lurt meg for 3000 kr som hun hadde kasta rett i vasken uansett sikkert. å det sa jeg til henne også, at hun klarte nok ikke å lure av meg penger nei.

utleier reagerte på dette han også.

makan til KJÆRRING, og hun var 50-åra?? snakkes om å oppføre seg som en drittunge da.

endelig ferdig me hun!

puh--godt med utblåsning nå, jeg fikk siste ordet, og det føles godt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...