Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 sjarmerende skummel hehe det kan vi leve med
Girl Next Door Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Nomin dakar da. Jeg synes h*n var søt jeg:)
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Haha, er den din? Kjempesøt joo <3 Digger den!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Fy f*en noe så grusomt stygt!!! Stakkars dyr, må jo lide med øynene på det viset? Jeg hadde ALDRI klappet et så grusomt stygt dyr.. Jeg får grøsninger bare jeg tenker på det bildet..
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #10 Skrevet 14. juli 2009 En hund med downs..he he..for lange ben bak i forhold til resten av kroppen, ser ut som de skal tippe fremover jo...he he,,, MEN mange av de der har en kjempe fin personlighet, hvis man får kuskus på de.. Men syns ikke de er fantastisk flotte å se på desverre
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #11 Skrevet 14. juli 2009 Jeg kunne latt være å kommentere, men jeg bare MÅ: Det er DYREPLAGERI å avle frem hunder med så mange feil! Dyr som blir avlet frem MED skader er galskap! Øynene på denne rasen er så utrolig utsatt for betennelser og skader at det i det hele tatt er rart de blir født med øyne. Kroppen er feil oppbygd og dyret har store sjanser for å ende opp med ledd/muskelfeil når de blir voksne. Kan ikke folk bare godta at hunder er DYR, ikke kosebamser man skal avle frem for syns skyld! Skal man først lage en rase, så sørg for å blande frem et dyr som faktisk ikke er skadet fra fødsel av da! Øyne skal sitte INNE i kraniet, ikke stikke UT, nesen til hunden SKAL stå ut fra ansiktet, ikke være dyttet innover slik som på mopser osv og skjelettet skal være proposjonalt mtp lengde/høyde. Jeg syns det er synd og skam at det har blitt en "motegreie" å ha små defekte hunder. Skaff dere en hamster for pokker! De er små, OG har utstående øyne fra naturens side!! FREEEES!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #12 Skrevet 14. juli 2009 Syns klørne var stygt lange, kanskje klippe dem. Hunden var jo søt den, stakkar
respektatauten Skrevet 14. juli 2009 #13 Skrevet 14. juli 2009 er heeeelt enig her! at disse hundene er manipulert og avlet på for at de skal være "spesielle" er utrolig stygt! et hvert friskt menneske kan tydelig se at denne hunden lider! det er set samme som at en skulle avle på mennesker med "søte" feil for at de skal passe inn i en trend... "det er ganske søtt med downs, viss en krysser downs med kortvoksthet, og legger inn litt celebral parese, så får vi en bitteliten vakker gutt med kort nakke og utoverøyne som beveger seg merkelig, gode utstillingsmuligheter, pris 268 000,-" å de som ler og synes dyr med slike plager er morsomt har tydelig vis ikke hverken empati eller vett nok til å ta avstand fra slikt! jo styggere de er jo mer betaler folk! blir sint på mennesker som har slike dyr!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #14 Skrevet 14. juli 2009 sjarmerende den der.. Hvilken rase er det? Fransk bulldog?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #15 Skrevet 14. juli 2009 Så utstående skal ikke øynene være. Ikke pent.
tante grusom master of law Skrevet 14. juli 2009 #16 Skrevet 14. juli 2009 Stakkars dyr! Avlet frem for å gi mennesker glede, mens hunden selv lider. Tenk at mennesker er så grusome!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #17 Skrevet 14. juli 2009 mops er faktisk en rase som er over 1000 år gammel. hvordan kan du si at de lider? da lider hunder med lang pels og da. mener du at man skal la en 1000 år gammel rase dø ut fordi noen mener de lider? har faktisk hatt henne i noen å uten å ha noen problemer med øynene. hun er lykkelig og livlig . for meg var rasens personlighet som var avgjørende og ikke utseende. det er helt sykt at folk kan finne på å si at min lille baby lider. hun ser jo ikke alltid sånn ut heller, bare når hun prøver å stikke av fra badekaret
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #18 Skrevet 14. juli 2009 Er enig med deg, da kan man jo nesten' utrydde' hver eneste hunderase som fins da. Det følger alltid en risiko for visse sykdommer med hver eneste rase, grunnet avl opp igjennom tusen/hundreårene.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #19 Skrevet 14. juli 2009 Vel, rasismen er også veldig gammel, skal vel ike lære av de feilene heller... Det at rasen er avlet opp av dumme mennesker for 1000 år siden gjør det ikke noe bedre enn hvis de hadde blitt avlet opp av dumme mennesker for 50 år siden. Det er mange raser som har blitt avlet med feil, kun pga utseende. Slik som golden retriver. De er avlet frem med hoftefeil som tiltrer når hunden blir voksen. Dette er smertefullt og hunden må som regel avlives kort tid etter at sykdommen har brutt ut. Mops og fransk bulldog er avlet frem med forkortede neseganger som gjør at de er høyst utsatt for problemer med pust og infeksjoner. Ser dere ikke at dette er urettferdig mot dyrene? Det finnes mange raser som er avlet frem for å yte mer fysisk, både utholdenhet, styrke eller jaktinnstinkt. Men disse rasene er avlet frem med fokus på GOD helse. Settere er en god indikasjon på fornuftig avling. Disse dyrene er friske og har "riktige" utseender mtp snute, øyne, skjelett og tenner. De er ikke plaget med problemer som er spesifikke for dårlig avel. Men av ALLE idiotiske fremavlinger må disse smårasene som er skapt for menneskets skjønnhetsidealer være det værste i verden! Kan man ikke ha en hund som faktisk SER UT som den stammer fra en ulv? Må man ha en hund som ser ut som en sliten rotte? Dette er DYR folkens, ikke kosebamser. Og skal man fremme hundehold bør man i det minste være såpass inteligente at man ser at avl av denne typen er grotesk!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #20 Skrevet 14. juli 2009 folk sier at mops har problemer med pustingen, men vi har ikke hatt noe problemer med det i løpet av disse 5 årene. nesten alle hunderaser har et eller annet problem.noen menneske raser er mere utsatt for hudkreft enn andre. burde de også slutte å reprodusere seg? hadde cocker spaniel før henne. han hadde problemer med både nesen og labbene. du høres ut som en radikal ekstremist.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #21 Skrevet 14. juli 2009 du kan da ikke sammenligne genetiske probelmer på mennesker med fremavlede feil på hunder?! Er du helt tett i toppen? Mennesker får styre og formere seg akkurat som de vil. Men at vi mennesker skal avle frem dyr som helt soleklart ikke er fornuftig oppbygd pga våre tullete meninger og verdier, ja da blir jeg ganske sinna! Hadde man bare holdt seg til hunder som faktisk er hunder, og latt være med disse fremavlingene hvor man krysser gud og hvermann for å få en søt bastard, så hadde hunderasene vært mye mindre utsatt for medisinske problemer. Og jeg er langt fra ekstremist! Jeg syns feks at labradoodel er en morsom "ny" rase. Og jeg syns schæfer/retriver er en søt og fin blandingshund. Men En hund er ikke en rotte i bånd, med utstående øyne og snuta trykket INN i kraniet! Det er en kosebamse som noen idiotiske folk mente var fint.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #22 Skrevet 14. juli 2009 hva er det du egentlig har problemer med? helsa? mopsen min er jo mye friskere enn mange hunder som du mener er ordentlige hunder. så det er utseende som plager deg. da kan du la være å se på de vel i stedet for å kalle folk dumme og idioter. hvis folk ikke har samme smak og syn på livet som deg gir det deg ingen rett å si at de er idioter. man vet jo aldri om hvilke raser som ville finnes nå hvis ikke menneskene hadde avlet frem de som er her idag. for hunder, akkurat som mennesker, parrer seg med andre raser! finn deg andre hobbyer enn å hate hunderaser og kalle folk idiot
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #23 Skrevet 14. juli 2009 Jeg hater virkelig ikke raser av noe slag. Jeg syns synd på dem som er avlet frem FEIL. Og jeg blir oppgitt over de som avler frem disse rare skapningene. Og jeg kaller det idioti å avle frem slike "skjødehunder" som ikke har et eneste hundeaktig trekk igjen. Mulig du syns hun er vakker og skjønn osv, men jeg ser ikke skjønnheten i et deformert hundeansikt, bare all smerten denne rasen kunne vært unnvært hadde man avlet RIKTIG.... Men for all del, gjør som du selv ønsker. Men prøv ihvertfall å klippe klørne på bikkja da, øverste kloa på begge forbenen er for lange, og begynner å krølle seg inn. Det er ikke bra for dyret.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #24 Skrevet 14. juli 2009 et fritt land.. du får mene hva du vil hun blir helt hysterisk når noen holder henne for å klippe neglene. selv ikke vetrinæren har fått det til derfor bedøver de henne før de klipper. det er jo greit, bare at de blir veldig lange før de blir klippet. vetrinæren sa faktiskt at det ikke er noe farlig at de blir så lange når hun er så hysteriskt når det kommer til det, bare at de ikke vokser inn i kjøttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå