Gå til innhold

MÅ far ta de 10 ukene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min samboer er det umulig å være vekke fra jobben så lenge,iallefall i strekk...Han driver eget firma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må ikke ta dem, men hvis han ikke gjør det, mister dere de ukene.

Skrevet

Han må ikkje, men du får dei ikkje om han velger dei vekk.

Kva med å dele dei opp? Ein dag i veka fra ungen er født.

Skrevet

Å,det har jeg ikke tenkt på,men går det an?Isåfall så skal det nok gå bra:-)

Skrevet

hvordan hadde du tenkt at det skulle løses hvis mor fullammer? Skal far og babyen være med mor på jobb en dag i uken fra ungen er 7 uker gammel?

Og hvorfor straffer man babyen i de tilfeller hvor mor eller far ikke vil ha permisjon?

Skrevet

"Og hvorfor straffer man babyen i de tilfeller hvor mor eller far ikke vil ha permisjon?"

Du får spørre de hvorfor de straffer ungen sin.

Skrevet

Nei du det har eg ikkje tenkt på, så grundig setter eg meg ikkje ned å analyserer andre sine problemer. Det var eit forslag ho kunne se på om ho ønska det. Slik at dei ikkje mister vekene til far.

Skrevet

og eg har sjølv fullamma i seks mnd og studert 75%. For oss gjekk det bra, me var heldige. Kanskje HI er like heldig og har samme muligheten?

Skrevet

Det er ingen problem for far å ha permisjon underveis i mors permisjon.

Min mann har tatt 1 uke i mnd, men jeg har ikke gått tilbake i jobb for det. Jeg har bare ikke fått utbetaling for den uken, det har han fått. Så vi har hatt 1 uke sammen i mnd siden gutten vår ble født, kjempekoselig.

Skrevet

Han kan ta en dag i uka etter at barnet er begynt i barnehage og mor på jobb, så får minsten en litt mykere start på barnehagen. Om barnehage er et alternativ vel og merke.

Skrevet

Dere kan også dele opp og ha noen dager hver i uka. Vi planlegger å gjøre det sånn neste gang. Jeg er hjemme 100% en stund først og så kommer vi enten til å gjøre det sånn at jeg er hjemme 2dager i uka og mannen 3dager eller motsatt, eller vi bytter annenhver uke så vi har 50% permisjon hver. Da må jeg ut i jobb tidligere enn om jeg hadde tatt all min og den valgfrie permisjonen i et, men for oss vil det være en bedre løsning.

Skrevet

Bare ta det som gradert uttak. Han kan f.eks. ta noen måneder med perm en dag i uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...