Gå til innhold

Noe å ringe føden for? eller bare "overdramatisk"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morges våknet jeg 06.30 av at det rant.

Så tenkte jeg at nå gikk vannet.. Reiste meg opp, men da kom det ikke mer..?

Trusa ble gjennombløt, men ikke i mengder, slik jeg tenker om at vannet går.

Hadde det vært tiss, ville det luktet, siden det var morgenurin, men det luktet ingenting.

Var dette vannavgang eller? Det kom ingenting mer etter dette.

Vil liksom ikke ringe føden bare for ingenting....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selv hadde jeg nok ringt føden eller legen...

Skrevet

Det kan gå litt vann f.eks. og så at resten blir sperret av hodet til babyen om den er langt nede i bekkenet. Eller det kan gå noen vannblærer (som de kallte det på meg).

Kan du ikke ringe føden da? er ikke overdramatisk å ringe de i mine øyne:)

Skrevet

har du hørt noe????

Skrevet

Hei,

Ja, jeg ringte føden, og de ville jeg skulle komme på sjekk.

Måtte først ligge med registrering, hadde kynnere der som de karakteriserte som rier, men de er jo ikke vonde så.. Kom med 10 min mellomrom. Sa jeg måtte komme når det begynner å gjøre vondt.

(men slik har jeg hatt lenge, så tror ikke riene kommer enda ;)

Så måtte jeg oppi GU-stol hvor legen bare åpnet med gakk-gakk og jordmor rørte på hodet.

De ville ikke ta noe oppi der, i tilfellet vannet ikke var gått, og ville helst jeg skal gå til termin (3 uker) så noe ikke ble trigget.

Det piplet ikke noe vann ut, men var MYE slim.

Noe som var normalt på slutten.

Så status er at de mente at vannet ikke var gått, siden de ikke så noe lekkasje ved å bevege på babyens hode.

(Er ganske sikker på at det var vann selv da, og ikke slim som de mente det kunne vært. For det var vann, ikke slim som kom ut. Og hodet til babyen har nok fungert som en propp etterpå, og ikke kommet mer..?) Sist svangerskap når de skulle sjekke vannavgang klemte og trykket de ordentlig på magen, og det gjorde de ikke nå. Rørte kun ved hodet liksom..

Men uansett, så ble jeg tatt godt i mot, og baby hadde det bra, og det er jo det som er det viktigste ;)

Skrevet

Så bra at alt var bra da. kan jo hende det var litt vann, men at det ikke kommer noe mer. På meg så gikk det vann, men da sa de i etterkant at det var en vannblære i tillegg til alt det vanlige vannet. :)

Lurt at du fikk en sjekk hvertfall:)

Skrevet

ja, bra det sjekket opp :)

Sambo og sønnen vår drar bort i morgen, så jeg blir alene noen dager, og da ville jeg være sikker på at det ikke var noe sånt på gang :)

Skrevet

Er i akkuratt samme situasjon. Men stoler du på dette da? Er det ikke litt risikabelt om det faktisk var vannet? Spør fordi jeg lurer selv. Er det fostervann skal man være obs på infeksjoner osv.

Skrevet

Så lenge det ikke kommer mer, eller lekker mer, er det sikkert ikke farlig, for da har jo baby nok fostervann..eller?

Tror nå det i hvertfall..:)

Skrevet

Er også i lignende situasjon!

Torsdag ved ca 16.30 tida kom det vannaktig utflod så jeg ble våt i trusa og litt i buksa!

Ringte til jordmor og sykehus som begge sa at jeg skulle ta på meg bind og se om det kom mere noe det ikke har gjort, og det har det heller ikke gjort disse dagene etterpå!

Men tørka trusa og det var iallefall IKKE urin, helt fargeløst og ingen urinlukt!

Ifølge jordmor på sykehuset trengte jeg ikke komme til noen sjekk, og da jeg spurte om å ha samleie så var visst det helt greit!

Var til jordmorkontroll i dag, og jordmor sa at det kunne noen ganger gå hull på fostervannsposen litt lenger oppe, og slike hull kunne tette seg igjen selv!

Er egentlig litt forvirret over hva det var!

Skrevet

Han legen som sjekka meg, sa at dersom det var vann som hadde lekket, så betydde det at det var blitt hull, og dermed var helt åpent opp til babyen og derfor infeksjonsfare. Men han mente nå at det ikke var vann, siden det ikke kom noe når de tok hodet på babyen fra side til side..

Hvem vet hva det da var...?

hehe, vi er mange med slike symptomer, så kanskje de har rett i at det er vanlig med helt vannaktig utflod da?

Skrevet

Hei igjen! :-)

Ja, virker som at det er flere som har opplevd lignende!

Hos med hendte dette på torsdag, så hadde det vært vannavgang så hadde det vel kommet mere nå og det har det heldigvis ikke gjort!

Sier heldigvis fordi at vi har jo hatt sex i mellomtiden og som du sier så er det jo da fare for infeksjon, så jeg syntes det var veldig rart at jordmora på sykehuset som jeg kun snakket over telefon kunne si at sex ikke var farlig.....

Men urin er jeg 100% sikker på at det ikke var, så dette er et mysterium....;-)

Er i uke 37 så fødselen kan starte når som helst, og jordmor sjekket livmorhalsen i dag, og den er helt myk og sentrert, men hun sa det ikke var noen åpning ennå!

Ble sjekket pga. jeg har hatt 2 styrtfødsler før termin, og skal etter planen innlegges så fort jordmor synes det er grunn for rask fødsel igjen, da vi bor 2 1/2 times kjøring fra sykehus, og 1 time og 15 minutter ti jordmorvakt!

Skrevet

Jo babyen har nok av vann, var infeksjonsfaren jeg tenkte på. Men det er sikkert ikke så farlig siden legene tydligvis ikke tar det så alvorlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...