Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Hei, jeg venter mitt første barn og er veldig lykkelig for det. 10 uker på vei i morgen, men i går gjorde jeg noe jeg angrer veldig på. Kjøleskapet hadde klikket, endelig fått et nytt.. Hadde kastet masse mat. Da jeg var ute og handlet om kvelden "glemte" jeg at varene skulle bæres hjem.... 3 bæreposer fulle av varer, 2 av dem veldig tunge (melk, yoghurt, smør, middagsmat etc). Gikk til og fra bussen med varene, kanskje jeg brukte tils 15 min. Det var tungt! Ble så bekymret for babyen da jeg la meg. Har blødd tidl, men alt gikk bra. Våknet i dag, 2 små blodflekker i senga (vet ikke om det er fra i natt..) Og det stikker litt i underlivet. Håper noen kan berolige meg.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Hørt at det med å bære tungt ikke gjør noe de første 12-14 ukene.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Takk for svar :-) Håper det er riktig. HI
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Det har ikke sammenheng med at du har båret tungt:) Og OM det går galt, så er det noe med fosteret, og bare tilfeldig at det skjer akkurat nå. Men det er mer enn noen få, små blodflekker om det går galt. Husk å ikke bebreide deg selv, uansett utfall. Det som skjer, skjer uavhengig av hva du gjør, enten det går bra eller dårlig:) Etter min SA, som jeg var sikker på var mitt arbeids feil, sa gynekologen dette til meg, nemlig:) Og han sa at etter noen år kom jeg til å komme tilbake med 13 unger på slep;)
Småtorsk Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Så vidt jeg veit, er det for den gravides skyld og ikke barnets at gravide ikke skal løfte alt for tungt. Det er pga. at vi får så slakke leddbånd og sånt, sånn at bekkenet og ryggen kan belastes feil eller for mye. Men for babyen gjør det ingenting!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Jeg vet bare at dette stemmer hvis du er langt på vei. Da kan fødselen settes igang. Men ikke så tidlig som du er.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 Tusen takk for alle svar :-) Dere er kjempesnille. Det gikk helt sikkert bra. Skal være forsiktig fremover. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå