Gå til innhold

til syden med ca 6 ukers baby? .....

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen med erfaring?

de er jo ikke en gang vaksinert enda...

er det ikke farlig?

samboeren min vil så gjerne til syden i slutten av august eller starten av september.. blir sikkert Hellas...

men alikevel..dette er vårt første bran, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..vil ikke sitte hjemme alene heller uten førerkort :(

bor ganske så avsideliggende også.. desuten er familien min laangt borte..

noen her med erfaring som kan fortelle meg litt om hvor farlig det er eller ikke..går det bra...trenger hun bare morsmelk?, eller burde hun få vann og? hvordan skal man kle henne?

noen som har gjort dette før med såå lite barn??

takker for alle svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Kan sikkert gå helt fint, men dumt å planlegge noe slikt så tidlig synes jeg. Hadde ventet litt lenger.

1. Du vet ikke hva slags baby dere får, kolikk etc..

2. Babyen trenger personnummer for å få pass. Vi hadde ikke rukket det innen 6 uker, men som regel tar det kortere tid.

Hvis dere drar og du fullammer, trenger ikke babyen vann. Amming ofte er nok.

Vi var i Egypt når begge var 6 mnd og det gikk helt fint.

Skrevet

Vi reiste til Kreta da mellomgutten var 6 uker.. Vi bestilte turen 4 mnd før han var født.. Gikk kjempefint. Den beste ferien vi noen gang har hatt. Eldste var da 4 år..

Jeg full ammet så han trente ikke noe vann.. Ammet masse om dagen og lite om natten. Han sov i 7 timer i strekk om natten.. Hadde med masse bodyer med korte armer. Var stort sett det han hadde på seg. Og så hadde vi med noen ekstra helsetepper.. Kan anbefale å kjøpe deg en slik paraply til å feste på vognen sånn dere er sikker på at der alltid har skygge tilgjengelig..

Siden han bare var 6 uker måtte jeg purrre for å få fødselsattesten slik at jeg kunne bestille pass. Det ordnet seg fint. Fikk passet 1 1/2 uke før vi dro..

Lykke til og god ferie!!

Skrevet

okey..vi har fått fødselsattesten, men uten navn.hehe..så må vel spørre om ny igjen da? med navn denne gangen..spurte om en uten navn sisst pgav at jg måtte levere til lånekassen..

ho har ikke kolikk nå iallefall. og ho smiler masse allerede bare 3 uker gammel..og sover 5 timer i strekk om natten eller mer og :)

hmm...men det var det passet ja..hehe

men takk:)

Skrevet

Personlig hadde jeg ikke orket tanken på en så lang reise med en så liten baby- så kort tid etter fødselen... Husk at det er VARMT der nede i aug/ sept, og at det er mange babyer som mistrives sterkt i heten; de sliter med søvnen, i tillegg til at faren for dehydrering er tilstede. Og et dehydrert spedbarn som bare er noen uker gammel- nei, det er skumle saker som ihvertfall ikke JEG ville tatt sjansen på. Søvnproblemer, plutselige problemer med amming osv- mye kan brått dukke opp sånn helt i starten, og jeg ville derfor ikke "turt" å legge ut på langtur så tidlig! Ville nok heller tatt en sydenferie iløpet av vinteren/ våren hvis lysten på sol og sommer ble for stor;)

Grattis med jenta forresten=)

Skrevet

Det er annbefalt at de har startet vaksinasjonsprogrammet før dere reiser utenlands. Men det er jo mange som velger å ikke vaksinere ungene sine også så det får nesten være opp til dere.

Jeg ville ventet til ungen var 5-6 mnd.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...