CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 jeg er litt bekymret etter en togtur som vi nylig var på. det var ingen air condition i toget og det var dårlig lufting. var vel mellom 35 og 37 grader inni toget og dårlig luft i tilegg. vet ikke om jeg ble overopphetet, men jeg fikk iallefall plutselig akutte mageproblemer. var ikke svimmel eller noe, men svettet jo så klart.å ,løp fram og tilbake på do:/ drakk masse vann og farris, men jeg var som sagt kjempe varm uansett. denne turen varte vel i ca 3 timer med et par luftestopp. babyen var hele tiden aktiv i magen og har vært det siden også ( det et rett over en uke siden) leser masse på nettet om at man skal unngå overoppheting, men det står ingeting om hva som kan være farlig med dette? er litt bekymret for babyen min:/ samboeren min mener jeg er litt overhysterisk, og at de får barn i tropene også. hehe..
respektatauten Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 siden det går bra med deg etter en uke vil jeg tro det ikke oppstod noe skade:) men ved alvorlig overoppheting blir kroppstemperaturen for høy til at de viktige organene i kroppen fungerer optimalt, og dehydrering er den største faren som følge av overoppheting over lenger tid. f.ex. hjertet og blodsystemet trenger blandt annet mye fuktighet for at blodet skal være tynt nok til å flyte lett og transportere oksygen og næringsstoffer til andre organer. (jo tykkere blod, jo større fare for blodpropp o.l.) lungene bruker mer fuktighet i varmen ved at luften du puster ut når det er varmt inneholder mer vann enn når det er kjøligere. (akkurat hvorfor vet jeg ikke..) huden forsøker å senke kroppstemperaturen ved hjelp av svetting, som igjen bruker mye veske.. (ikke bra når man helst vil ha vesken til "viktigere ting" som baby og det nevnt over) så det meste går tillbake til at det farligeste med langvarig overoppheting er dehydrering, så det var bra du drakk mye det forebygger godt:) lykke til med sprellen i magen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå