*dum&deiLig*™ Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Ventet-to-timer-paa-bussen-888265.html Dersom vognene det er snakk om er de som er på bildet, hvorfor ikke bare klappe dem sammen å ha barna på fanget? Problem løst!
Ksenia & Anjem Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Sykt at bussen kun har plass til EN barnevogn.Det er ille nok her i Oslo, hvor bussene kun har plass til 3 barnevogner og du må selv be folk flytte seg fra barnevognsplassene fordi de er tydeligvis ikke de skarpeste
*dum&deiLig*™ Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2009 Bussen hadde plass til tre vogner, men poenget mitt var at de vognene de hadde var jo lette triller som man enkelt kan slå sammen uten at de tar særlig plass. Hvorfor vente to timer på buss med plass når man kan slå sammen vognene å komme med bussen?
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Ser heller ikke problemet, er vel bare til å slå sammen vognene, eller dele seg i 2, halvparten tar n buss også kunne halvparten vente på neste, er ikke værre enn det. Vognene er jo små og lett å slå sammen. Og dessuten så tar de færreste bussene i Bergen bare 1 vogn, de fleste bussene tar opptil 2-3 vogner.
Gjest Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Herregud, de må jo være rimelig lite løsningsorientert hvis de presterte å vente i 2 timer....
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 er ikke alle som er villige til å tenke så mye selv:) de vognene der kunne jo ha blitt plassert nede på gulvet under setene nesten, små paraplytraller..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Det hjelper ikke å være løsningsorientert selv hvis bussjåføren sier at de ikke får være med fordi det er fullt. Dessuten finnes en masse busser i Bergen med en rad enkeltseter midt i bussen i stedet for en åpen plass for vogner o.l.
*dum&deiLig*™ Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. juli 2009 En bussjåfør er helt sikkert ikke noen barnevognekspert og vet ikke hvilke vogner som enkelt kan slåes sammen. Hadde familien slått dem sammen når bussen kom, kan de umulig bli nektet plass i bussen. Det stod heller ikke noe i artikkelen om at de haddde foreslått å slå dem sammen. Det er et viktig poeng som helt sikkert hadde stått i artikkelen dersom de hadde forsøkt dette.
Gjest Skrevet 14. juli 2009 #10 Skrevet 14. juli 2009 Når bussen er relativt full pleier vi uansett klappe sammen trilla vi, for selv med plass til to vogner på den lokale bussen blir det fort til at noen må stå og vente ... så da er det jo greit å være litt hensynsfull :-)
mamarama og lille banan Skrevet 14. juli 2009 #11 Skrevet 14. juli 2009 uansett hadde de jo fått kompensasjon om de tok taxi. herlighet...
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 14. juli 2009 #12 Skrevet 14. juli 2009 Herregud.. Hvem venter så lenge på en buss da? Folk er så utrolig lite løsningsorienterte, mest idiotiske nyheten jeg har sett på lenge.. For noen idioter...
pinglo Skrevet 14. juli 2009 #13 Skrevet 14. juli 2009 Jeg har ofte lagt trillen sammen og under bussen. Har spurt buss sjåføren om han kan legge den i lukene under bussen, forde det er 2-3 barnevogner på bussen fra før av. 0 problem det.
signe maten Skrevet 14. juli 2009 #14 Skrevet 14. juli 2009 Noen bare MÅ ha sine 15 min of fame? Hehe.. Hadde klart lagt sammen trilla (er det ikke derfor man har trille, for å kunne legge den sammen?) og hatt barnet på fanget. Kan ikke på noen måte tenke meg at det er sikrere å ha barna i vogn/trille enn å ha dem på fanget!
Gjest Skrevet 14. juli 2009 #15 Skrevet 14. juli 2009 Jeg synes også familien virker enormt lite løsningsorientert, og jeg HATER å ta buss egentlig, men finner likevel raskt mye bedre løsninger enn å vente 2 timer på en buss som har plass til meg og mine! Herre min hatt sier jeg bare.
RødRev Skrevet 14. juli 2009 #16 Skrevet 14. juli 2009 Er enig i at dette ikke er et uløselig problem, men disse stakkars folkene er ikke nødvendigvis idioter av den grunn. Typisk dib å være kjapp i avtrekkeren..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå