PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Jeg blir satt igang 2 uker før termin og lurer på om det kan hende det går bra? Alle sier at det er et helvette å bli satt igang når man ikke er moden.. (Regner med jeg kanskje ikke er det 2 uker før termin? Selv som andregangs..) Vil du fortelle om din erfaring? Lurer også på babyen.. hvor stor den var og om den var sunn og frisk på alle måter.. Og lurer også på om babyen da hadde fått kolikk, for har hørt at "alle" babyer som blir "stresset ut" får kolikk. Takk for svar!
(-: Ida&Tilde sin mams :-) Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 hei:-) Jeg ble satt igang 1 uke før termin forrige gang, pga mistanke om tidlig vannavgang. Var ikke moden når jeg kom inn på sykehuset kl 07 om morgenen så måtte få modningstablett. Denne måtte virke noen timer før de koblet meg til drypp. Så var jeg på drypp fra kl 14 og utover tror jeg. Riene bygget seg gradvis opp. Det som kanskje var litt ekstra vondt i forhold til vanlig fødsel var at jeg etter hvert også fikk mine egne rier så det ble dobbelt opp etter hvert... Fikk epidural mot slutten så pressriene var en "lek". Kan ikke huske at de var vonde i det hele tatt. Prinsessen kom ut kl 0025 etter en liten time med pressrier. Skulle jeg hatt den samme fødselen om igjen ville jeg spurt etter epidural tidligere, ellers var jeg veldig fornøyd med fødselsopplevelsen. Litt stress å være koblet til drypp og all slags overvåkningsinstrumenter eneste..Ikke så lett å bevege seg rundt i rommet og å gå på do og sånn. jenta mi veide 3750g og var 52 lang og sunn og frisk på alle måter. så langt fra en kolikkbaby som du kommer. grein nesten ikke før hun var 1 år:-) Jordmor sa til og med at hun hadde hvilepuls når hun ble presset ut;-) Håper du får en like fin opplevelse! Lykke til! :-)
PinkeyWinkey-FØDEKLAR<3 Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. juli 2009 Det er godt slike opplevelser finnes også! Tusen takk!
Miramai Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Jeg ble satt i gang 10 dager før termin, direkte på drypp tror jeg - kan ikke huske at jeg fikk noen modningstablett, men dette er noen år siden så kan ha glemt det. Da hadde jeg ligget et døgn etter vannavgang, akupunkter mm var prøvd i løpet av det døgnet. Det tok 6 timer før vesla var ute - ganske intenst, men jeg synes det gikk greit, brukte ingen form for medikamentell smertelinding, selv om jeg måtte ligge på rygg det meste av tiden pga vannavgangen. Vesla hadde vel omtrent akkurat gjennomsnittsmål i forhold til at hun var født litt før termin, 48 cm og ca 3200 g. Hun hadde litt kolikk, men visstnok mindre enn mammaen som kom etter normal fødsel - min mor sier hun var fristet til å kaste meg ut av vinduet et par ganger ;-). Ellers var hun sunn og frisk som baby, og er det fortsatt som skolejente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå