Gå til innhold

Tror dere på sjelevandring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Jeg håper at det ikke er det som skjer etter døden.

Skrevet

Hva er sjelevandring? Mulig jeg er stokk dum som ikke vet det, men jeg skulle gjerne svart deg om jeg visste hva du spurte om. :)

Skrevet

FØR døden er det helt greit. Som f.eks. : ti tusen sjeler har innvandret fra Afghanistan hittil i år. Da er det underforstått at de fikk meg seg kroppene sine også :-)

Skrevet

Jeg tør ikke tro på noe annet enn at noe i oss fortsetter etter at kroppen er død... Men om det er sjel eller en viss livskraft eller hva, det har jeg ikke definert...

 

 

Skrevet

Sjelevandring går ut på at sjeler vandrer uten marg og bein.

Skrevet

Altså mener du i form av 'reincarnation'? Som buddhistene tror? Det tror jeg ikke på.

 

Ordet 'vandring' er jeg usikker på. Men jeg tror at sjelen vår 'lever videre' etter at vi er borte. Vet ikke om jeg kan betegne megselv kristen akkurat, men det tror jeg på.

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg gikk ut fra at du mente som i reinkarnasjon. Var det det du siktet til, så håper jeg at det bare er tull.

 

Dersom du mente at sjelen lever videre etter døden, men at man tar med sin egen bevissthet videre til et annet sted, så håper jeg virkelig at det er det som skjer, men jeg klarer nok ikke helt å tro på det nei..

Skrevet

Jeg tror ikke på det.

 

Men det er mange som mener at vi gjør det. Leste et artikket et sted, for en stund siden om dette temaet. Var en som skrev noe om sånne flashbakc eller den følelsen av at du har vært på et sted, selv om du aldri har vært der før. Husker ikke ordet akkurat nå. Men disse følelsene kommer av dette bevissheten vi tar med fra et annet liv....noe i den duren.

 

Litt vanskelig å forklare.

Gjest Tale30
Skrevet

Mange slike flashbacks kan også forklares med at øyet registrerer ting før det når hjernen, slik at man får en sånn "koplingsfeil" av og til som gjør at man tror man har sett det før.

 

Man har jo de som vet hva folk skal si, og har en følelse av at det har skjedd før også da.. I de tilfellene håper jeg det dreier seg om synskhet.

Skrevet

Tull og tøys fra ende til annen. Sjel er rett og slett livspusten som holder liv i en kropp. Og den opphører når man dør.

Jeg tror det finnes "overnaturlige" åndsskapninger der ute. Men det er ikke sjeler som har forlatt mennesker.

Skrevet

Jeg tror det finnes et liv etter døden ja! Helt hvordan det foregår, det vet jeg ikke, men jeg tror man passer litt på de man bryr seg om, og kan være skyttsengler :)

Gjest Tale30
Skrevet

Akkurat slik du sier det anonym 12:21 håper jeg det er også :)

 

For meg er den ideelle modellen for livet etter døden Brødrene Løvehjerte :)

Skrevet

 

Jeg tror det er et visst hold i at de som tror på gjenferd kommer også til å se det.

Rett og slett fordi vi mennesker dumper borti "uforklarlige" hendelser, som vi kan legge hva vi vil i selv; De som ikke trur på gjenferd, ser også det logiske ved det mye klarere, enten på stedet, eller i ettertid.

 

Jeg trur alt har en logisk forklaring, dvs. at hjernen registrerer en lyd eller bevegelse, og med hjelp av frykten eller opphisselsen (ikke seksuellt, hehe) som oppstår, blandet med historier vi har hørt om helt fra vi var små/fantasien, så "kan det ikke være noe annet" enn et gjenferd, for de som har lettere for å tro på slike ting.

 

 

 

Skrevet

Jeg tror det er et visst hold i at de som tror på gjenferd kommer også til å se det.

Rett og slett fordi vi mennesker dumper borti "uforklarlige" hendelser, som vi kan legge hva vi vil i selv; De som ikke trur på gjenferd, ser også det logiske ved det mye klarere, enten på stedet, eller i ettertid.

 

Jeg trur alt har en logisk forklaring, dvs. at hjernen registrerer en lyd eller bevegelse, og med hjelp av frykten eller opphisselsen (ikke seksuellt, hehe) som oppstår, blandet med historier vi har hørt om helt fra vi var små/fantasien, så "kan det ikke være noe annet" enn et gjenferd, for de som har lettere for å tro på slike ting.

 

 

Skrevet

jeg tror på slike ting. Det er pga. ting som jeg har opplevd selv. Til og med ei venninne av meg, som ikke tror på slike ting, har sett det samme som meg.

 

Tror også på at vi har flere liv :o)

 

Men vil si at de gangene jeg har "opplevd" noe så ser jeg først om det kan være en naturlig forkalring på det, Men noen ganger så er det altså ikke det. Slik som da han som sykklet forran bilen som min venninne og jeg satt i( hun som ikke tror), plutselig ble borte. Det var god sikt,rett vei og bare jorder rundt. Hadde han veltet ville vi sett det, er ikke dype grøfter heller.

 

Men jeg respekterer de som ikke tror på slikt:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...