Gå til innhold

Jeg spør her inne, ang. haugesund sjukehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør her fordi dere nermer dere fødsel. jeg har fødselsangst etter e traumatisk fødsel første gang. dere andre som har det, fikk dere KS på Haugesund sjukehus dersom dere ville det???

jeg skal til fødselssamtale den 30.juli og lurer litt på ha jeg kan forvente meg, skal snakke med en jordmor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var også til samtale m jordmor på Hgsd sykehus før andre fødsel. Det hjalp veldig på redselen. Jeg ønsket vel egentlig å føde normalt, men var veldig redd, pga skremmende opplevelse første gang. Jordmor gikk gjennom papirene fra første fødsel sammen med oss og skrev ønskebrev sammen med oss. Hun gav også akupunktur for å slappe av og modnes - slik at fødselen kunne komme i gang kontrollert og ikke så lenge over termin (slik at vi skulle slippe å grue oss så lenge) Jeg fikk en fin fødsel, med to rolige jordmødre (en student) inne med oss hele tiden. Alt gikk rolig for seg, jeg ble oppmuntret og beroliget, og de fulgte ønskebrevet så langt det lot seg gjøre.

Vil bare oppfordre deg til å gå til samtale med åpent sinn - det er ikke sikkert ks er det beste. Ta med partner dersom det passer. Snakk om forrige fødsel og vær åpen om redselen og hva som skremmer deg mest. Den jordmoren som du skal snakke med har garantert erfaring med fødselsangst og kan veilede deg uten at du trenger å være redd for å bli "manipulert" og overtalt. Dere finner sikkert en god løsning i fellesskap.

Ønsker deg lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...