:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 hehe... for de siste 6 månedene så har jeg bare godt opp og det er jo ikke så gunstig... ikke det at jeg på noen som helst måte er tykk, men jeg vil jo at klærne mine skal passe...
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Kutte karbohydrater. Jeg gjorde det, men var på ingen måte på lavkarbo. Spiste ca 50 gram om dagen, så jeg kunne f.eks spise rugsprø knekkerbrød eller en liten kakebit osv... Var ikke fanatisk. Men da raste jeg ned 13 kg på kort tid. Begynte å spise normalt igjen, og holdt samme vekta helt til jeg ble gravid. Nå sitter jeg med 6 kg til startvekt og lurer på hvordan dette skal gå når jeg ikke kan slanke meg på den eneste måten jeg har klart før...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. juli 2009 hehe... men jeg spiser jo nesten bare karbo... hehe.. elsker brød mat osv... hva i alle dager spiser dere da? rent kjøtt til en vær tid?
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 gikk mye i egg og bacon... (blæh!) ellers spiste jeg rugsprø knekkebrød og wasa fiber + knekkebrød med pålegg. Mye salat og grønnsaker (som vokser over jorda). Byttet ut poteter og ris med blomkål og brokkoli. avokado med majones og reker er et fint måltid. Ellers kan du jo evt bytte ut brødmåltidene til brød ala ingers rugbrød. Og bare ha et i løpet av dagen, ikke tre (frokost, lunsj og kvelds...) Nøtter er fint. Ellers er det mye karber i frukt. Bær og melon spiste jeg, men ikke eple, banan osv... Er 2 år siden jeg gjorde dette, så jeg husker ikke så godt... Da gikk jeg på Bailine og fikk hjelp til hva jeg kunne spise der.
2søtesmåh Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Jeg kan IKKE gå på lavkarbo..Hater ånden det gir og om jeg skal slutte og spise pasta og pizza så kan jeg likesågodt slutte og spise helt...Faktisk...Ingenting er lettereenn litt...) Jeg spiser masse bær og frutk, men BARE det tiø frokost og frem til 1200...Spiser ikke på kvelden,-etter 1900-2000, på verdager, for da er det fort gjort å "lage seg litt ekstra kos",- og man får ik seg flere kcal en om man tar et kjapt kveldsmåltid sammen med ungene.. Også bevegelse, bevegelse, bevegelse...Tar en tur opp og ned trppa hver gang jeg passerer i perioder, trener 3-4 gang i uka og tenker litt ekstra på og delta SAMMEN med barna når vi er ute..Går en liten dur, hopper på trampoline sammen med de, sykler, leker sura osv osv..
solei Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 Jeg spiser lite karber. Det vil si. Ikke ris ,pasta,potet. Men jeg spiser vita sine rundstykker...siden jeg ble kvalm av bare egg. jeg spiser og grønnsaker og frukt, som er langsomme karber. Jeg spiser ikke potetgull men nøtter. Jeg holder meg unna sukker...så langt jeg klarer. Uansett så har mye mindre karber fått raskgang på min vekt...selv om jeg spiser litt karber. Lettere å fortsette med en slik livsstil. Jeg går og mye raske turer og rocker. Har prøvd mange kurer..ikke sultekurer. Denne har vært mest effektiv og vekten holder seg!
TøffiTrynet☠ Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 For meg så er det å trene mer og spise mindre som funker best! Og jeg spiser brød. Masse grovt med godt pålegg! Mager skinke, leverpostei, ost osv. Med masse grønnsaker på! Drikker melk og juice, og spiser frukt. Løper, går, sykler og svømmer... Spiser lite godt, men koser meg av og til! Lykke til!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 14. juli 2009 jeg tror jeg må trene mer ihvertfall. ikke bare sånn for vekten sin del, men også for energien sin del. hm... jeg skal sette meg ned i kveld og skrive "kostholdsplan" det tror jeg er lurt. er det noen side som tar for seg hva det er og hva det ikker er karbo i da?
Collette Skrevet 14. juli 2009 #10 Skrevet 14. juli 2009 Bli kjent med kroppen din og hør på kroppens signaler. Ikke tenk at noe er forbudt, da spiser du bare mer av det. Spis når du er sulten. Stopp når du er mett. Tenk deg en skala fra 1-10 hvor 1 er VELDIG sulten og 10 er stappmett. Prøv å holde deg på en 5'er hele tida. Da er du ikke sulten, men heller ikke veldig mett og har en behagelig følelse i magen. Spis sakte sånn at du ikke overstyrer metthetsfølelsen. Nyt maten! Mange har en tendens til å tenke på mat hele tida, bortsett fra når de virkelig spiser. Da kaster de maten inn som om det skulle gjelde livet.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juli 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. juli 2009 hm... jeg tror at problemet mitt er at på sommeren og ved eksamenstider så blir det mange raske løsninger. at jeg leverer småen i barnehagen og spise pizza mens jeg leser foreksempel. eller at vi griller pølser i skogen. også blir det jo mye mer is på sommeren. jeg spiser omtrent aldri godter og slikt. men is... hehe i vanlige dager så er det jo mer sunn og variert mat. går alltid opp på sommeren og ned på vinteren. jeg burde late som det er vinter hele året
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå