Gjest Skrevet 14. juli 2009 #1 Skrevet 14. juli 2009 Hva er forskjellen på e3, sport, classic og dash? Er det stor pris forskjell? Størrelse forskjell? Må kjøpe brukt og får ikke prøvd å trille noen av de. Skal ha søskensete og passe 2 unger på 80 og 100 cm. Noen eksperter her?
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 ok, here we go:) e3, er den gamle modellen av Sport, dvs den er utgått, men finnes nok ennå på bruktmarkedet. dette er den opprinnelige modellen. (ca 5300 ny) - classic er en mye billigere, og litt "kjipere" variant. selve understellet er likt, så man får den samme trillekomforten. men, det er ikke regulerbart håndtak, den "mangler" bumperbar, og er sydd i et kjipere stoff, med mindre detaljer enn sporten. litt færre muligheter til å regulere ryggen på den også. men, har full liggestilling. ( ca 3500 ny?) - dash er jo den nyeste phil and teds modellen. litt unødvendig syns jeg, de har vel bare "pimpet" opp sporten..hehe.. samme hjul, men plastikkfotbrett, istedet for stoff som på de andre. litt annet design, og bremsen ligger i det regulerbare håndtaket. dvs man må ta håndtaket ned til siste posisjon, så er bremsa på. kommer ikke på noe annet som er forsjell.. ( ca 6300 ny) - siste modellen som du ikke har nevnt er VIBE. den er jo endel annerledes i utseende, og har mer komfort, erlitt bredere og mer fancy. dyrere også, og blir litt større sammenlagt enn sporten. denne kan man slå sammen, med søskensete på, de andre modellene må man ta det av først. men, det er jo veldig lett å ta av! ( 7500 ny) felles for alle, er at de blir små sammenlagte, er ikke så tunge, ca 10 kilo. kan bruke søskenbrett på alle. de er veldig lange i ryggen, min på snart 3 år, har masse å gå på. de tåler 25 kilo i vogna, + 15 på søskensete. søskensete er ikke så langt i ryggen, men den på 80 cm passer nok oppi:) søskensete koster ca en tusenlapp , med litt variasjon på modellene.. bare spør i vei! hehe
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 prisene gjelder nå, i 2009. har steget litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå