Gå til innhold

Hva spiser dere barn på 15.mnd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter siden jeg er spent på det selv- synes min på 15 mnd er småspist. Hva spiser din i løpet av en dag da?

Skrevet

Brødskiver, grøt, yoghurt, middag som vi spiser. har en på 17 mnd

Skrevet

Jenta mi har STOR matlyst, men er likevel bare normalvektig.

Hun pleier å spise 2 brødskiver til frokost, med prim, leverpostei, ost el.l. Og 125 ml melk (før frokost) pluss vann eller babyjuice.

Til lunsj to skiver igjen eller en skive pluss masse frukt i biter (ananas, eple, banan), hun er også vanvittig glad i tomater:)

Middag er hun ik så glad i lenger, menp pleier å spise ca et glass m barnemat, eller et halvt glass og så fyller hun på m smaker av vår middag (liker den bedre, men det blir egentlig for sent ift hennes "timeplan"). babyjuice/-saft 8uten sukker) eller vann til.

Til kvelds atter to brødskiver eller en skive og yoghurt/frukt, melk til.

Litt lite variert m så mye brød føler jeg, men hun nekter å spise grøt mer. Prøver derfor å gi henne mye frukt og grønnsaker å knaske på for å variere, og knekkebrød. Noen ganger får hun havre fras med biola i stedet for brød til kvelds eller frokost.

Skrevet

Snuppa som ble 1 år tidlig i mai spiser stort sett det samme som Gemini7 sitt barn. Eneste forskjellen er at hun bare spiser 1 skive til lunsj og kvelds. :) Hun får også 200 ml. melk til kvelds.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...