Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Hvordan fungerer det? Dere som driver med dette..
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 aner ikke, men synes det stod homsepartykonsulent..haha..fikk meg en latter jeg nå..
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Du kan jo tjene en viss sum uten å skatte for det. Skulle du tjene over den summen må du skatte. Sjekk skattetaten.no
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 I norge skal alt skattes av, så lenge det overstiger frikortbeløpet. I forhold til å være konsulent er det også noe i forhold til momsregistrering, som foretas når man har tjent over 50.000 kroner. Hvilket homepartyfirma er det du jobber i? Vil tro "sjefen" eller lederen din har greie på dette:-)
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Det er vel ikke ved 50.000,- tjent men ved 50.000,- omsatt reglene for mva kommer inn?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 I følge min leder (er homepartykonsulent) så er det ved 50.000 kr tjent. Du registreres ved deg som privatperson, derfor går det vel på hva du har tjent, ikke på hva som er omsatt- da dette går på homepartyfirmaet? Eller?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 HI her..Er mary kay. Var noe med når man har tjent 50 000 så må man registrere seg som slevstendig næringsdrivende. Og det ikke er et krav før det. Men så aner ikke jeg hvordan man skal gjøre det med satt osv. Min mor drev med tupperware en gang i tiden. Da hun kom med en bunke med kvitteringer for reieutg o.l så sa de bare til henne at det gikk under som hobby så hun slapp å skatte av det. Jeg får høre med lederen min hvordan jeg skal gjøre dette med skatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå