Thessa og Bebbis Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Ser det er lite aktivitet inne på mammas kropp, så jeg spør her jeg. Jeg fullammer, bortsett fra de siste dagene har jeg måtte ty til litt erstatning i tillegg (ca 100-200 ml daglig i 1 uke) Jeg ammer også 1-3 ganger om natten. Trodde da at mensen kom til å holde seg vekk. MEEEN, jeg fikk den brått for 3 dager siden. Trodde kanskje det bare var en liten blødning i forbindelse med fødsel. Men ingen tvil lenger. Dette er ordentlig mensen. Sånn som den alltid har vært :-( Er ikke dette litt tidlig siden jeg også fullammer?? Er 2,5 mnd siden fødsel. Føler meg litt rar i hodet. Ammer jo masse og er sliten pga det. Også skal jeg ha mensen og blø som en gris i tillegg! :-S En annen ting. De siste dagene har lillegutt siklet noe helt voldsomt. Og virker som han klør i munnen. Putter de små henda sine inn og "tygger". Er i tillegg kjempe trøtt og sover maaaasse. Og er ganske så sutrete i forhold til hva han pleier. Er det tennene som presser seg litt oppover kanskje?
Soljentene:) Skrevet 14. juli 2009 #2 Skrevet 14. juli 2009 Litt tidlig med mensen ja, men jeg har forstått det slik at det er ingen garantier for at den ikke kommer allerede nå. Dessverre:( Snuppa mi begynte også på det tidspunktet å sikle veldig og alt skulle i munnen. HS sa at det er veldig vanlig at babyer sikler så mye og det at alt skal i munnen er deres måte å utforske ting på. Hun sutret også en del, da helst når hun holdt på å smake på ting. Dette viste seg bare å være litt frustrasjon for at hun ikke helt fikk til å håndtere kluten/leken helt slik som hun ønsket. Så da slo jeg fra meg tanken på at det er tenner på vei. Nå er hun 5 mnd og ingen tenner fremdeles. Men sikler forstatt sinnsykt mye!!
AO3 Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Jeg har også hørt om andre som fullammer - og får mensen igjen etter 2-3 måneder. Uflaks. Og nok et bevis på at fullamming er et tvilsomt prevensjonsmiddel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå