St.Sunniva Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Er dere redde for at en skokk av unger skal komme og bruke trampolinen når dere ikke er tilstede? Her satte vi opp trampoline i dag, og det sto tre guttunger og siklet (som min datter ikke har noen omgang med siden hun er MYE yngre enn dem). Jeg har jo ikke akkurat lyst på å ha noe ansvar for at ungene evt blir skadet fordi de hopper på den uten lov. Har satt hengelås på nettet når jeg er borte, men jeg får vel allikevel ansvaret om det skjer noe.
partyoffive Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Her er det bare og legge ned 'spille reglene' fra dag 1. La guttene vite at de ikke har lov og gå på trampolinen.
St.Sunniva Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2009 Joda, det gjorde jeg selvfølgelig, men det er noen skikkelige rakkerunger, og skulle det skje at de allikvel kommer inn på trampolinen til tross for hengelås.....Kommer jo til å evt ta det opp med foreldrene, men noen foreldre mener at man skal passe på sine egne barn og ikke bry seg med hva andre sine gjør....jadda jadda...Det sier jo litt om at de foreldrene ikke bryr seg om hva sine egne barn gjør mener nå jeg.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 så lenge den er på privat tomt og du har hengelås på nettingen og de ALLIKEVEL bryter seg inn, tviler jeg på at dere har ansvaret om de skader seg... Nå er ikke jeg noen ekspert, men...
St.Sunniva Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. juli 2009 Privat tomt og hengelås ja....men spørs om de ungene skjønner at det er min tomt da, siden det ikke er noe gjerde der ;-) Kommer til å holde streng kontroll der. Vet at om jeg lar noen få lov, så kommer ALLE andre også. Vi er tydeligvis de eneste her som har trampoline. Får vel evt kreve at foreldrene skriver under på at jeg ikke er ansvarlig da...hehe
elskerlivet Skrevet 14. juli 2009 #6 Skrevet 14. juli 2009 Jeg bor i rekkehus, og vi har trampoline på borettslagets lekeplass, jeg har ansvaret, go har vært i kontakt med overalt, for vi også lurte veldig på ansvar om noen andre en borettslagets unger skadet seg der.. Er et liiite boretslag, bare 3 unger her, men ingen som har plass i hagen til trampoline så vi søkte om å få ha på lekeplassen.. Konklusjonen var at vi måtte ha hengelås på nettet så ingen kommer seg inn uten å "bryte" seg inn, og om noen bryter seg inn fraskrives alt ansvar for oss i borettslaget. Så vi har kodehengelås på glidelåsen nederst, da får man ikke opp nettet og kommer ikke inn. Dermed har vi ingen problemer med uvedkommende.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. juli 2009 #7 Skrevet 14. juli 2009 vi bor i eneborlig da, men vi låser den når vi ikke er der. har jo sikkerhetsnett på den også låser vi sammen glidlåsen. om de da klatrer over og bruker den, så er det helt tydelig at vi ikke har gitt dem lov. og småen får ikke hoppe uten meg der uansett, så sånn sett er det også greit at den er låst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå