yuyu Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Hei, jeg lurer på om det er noen som har tips om hvordan det er å studere i Australia eller Hawaii med barn. Hvordan er det utgfiter i forhold til barnehage, husleie osv? Sønnen min er snart tre år, ønsker å reise i januar, for å forsette studiene i utlandet. Håper noen kan hjelpe meg med noen tips, el linker hvor jeg kan finne mer informasjon. = )
Regnbuens barn™ . Skrevet 5. august 2009 #2 Skrevet 5. august 2009 Vil råde deg til å ta kontakt med universitetet du skal studere ved, de har ofte slik informasjon og kan evt henvise deg til de rette instansene. Vi er veldig i vurderingsfasen om vi skal reise til USA selv neste høst, 2010, men da blir det mest sannsynlig Florida, selv om Hawaii var en på listen, jeg er godt kjent der, har vært der 3 ganger + at jeg har slektninger der.. men har vel mer eller mindre kommet frem til at det er veldig langt ifra Norge, og at det både er kostbart og langt i forhold til Florida.. Særlig når familiemedlemmer skal besøke oss, eller omvendt.. I USA så finnes det jo både private og offentlige barnehager, daycare osv, og det er jo ganske dyrt, for mine to barn så har jeg regnet med at jeg må betale rundt 5000kr mnd for to barn i privat katolsk daycare. Men leiepriser er ganske ok,sammenlignet med Oslo) Men husk at på Hawaii så er det meste dyrere enn på fastlandet, både mat, husleie og andre ting, men så er det fryktelig fint der da.. jeg trives kjempegodt der ;-) Vi er fortsatt i betenkningsfasen, da vi egentlig er i gang med husbygging, så vi må velge før jul ;-) Lykke til med valget ditt ;-)
Regnbuens barn™ . Skrevet 5. august 2009 #3 Skrevet 5. august 2009 Ps : sjekk www.rent.com Der får du opp leieobjekter på Hawaii og andre steder i USA.. gir en grei pekepinn over hva som er ledig i pris , str..
SOL*SOL Skrevet 22. oktober 2009 #4 Skrevet 22. oktober 2009 Heisann, Jeg bor på Hawaii og kan fortelle deg litt. Husleige ligger rundt $1500 - $2300 i månaden. Det kommer an på hvor på øya du vil bo. Det er billigere på vestsida og dyrere dess nœrmere Honolulu du kommer. North Shore og Kailua områdene kan også bli dyrt. I Ewa Beach kan du leige eit hus med tre soverom for $2300. I Pokai Bay (på vestsida) kan du leige eit eitt soveroms leilighet for $1200. Det kommer helt an på hvordan og hvor du vil bo. Jeg hadde begge mine i daycare og betalte ca.$1400 tilsammen. Dette er Seagull Schools som ligger i Honolulu, Kailua, Kapolei eller Ewa Beach. Du kan google søke noen av skolene (pre-schools) på øya: The Cole Acadamy, Stepping stones, Seagull Schools, Kama'aina school, ...desse er alle gode og trygge skoler du kan sende barna dine til. Jeg likte best Seagull siden dem har mye uteområde og tilbringer det meste av dagene ute. Eller kan jeg ikke fortelle deg mye om hvordan det er å studere her, men kan forestille meg at det er dyrt. Hvilken skole tenkte du på?
SOL*SOL Skrevet 22. oktober 2009 #5 Skrevet 22. oktober 2009 Inne i Honolulu og i dem finere områdene kommer husleigen opp i $ 6000 og mer for månaden. Universitets området rundt Univ. of Hawaii, Makiki, kan du få en leilighet for rundt $2000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå