Gå til innhold

Kan dere komme med en anbefaling på prevensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 30 år og ferdig med å få barn. Ønsker ikke for mye hormoner i kroppen.

Ville helst klippet strengen på mannen, men han nekter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsett å bearbeide mannen din! Nå er det hans tur!! Mener han virkelig at du skal fylle kroppen din med hormoner til du er 50 år? Mens hans lille inngrep er gjort på 15 min i lokalbedøvelse? Uten bivirkninger??

Hva er det menn er så redde for? Vi kvinner kan gjerne revne nedentil under fødsel, mens menn tør ikke et lite snitt av en kirurg...

Hvis han er voksen tar han ansvar!!!!

Skrevet

Sterilisere deg selv?

Hvis du ikke vil ha hormoner blir det enten kondom med sæddrepende krem eller pessar da...

Skrevet

Jeg skjønner mannen din godt og håper aldri mannen min ønsker å gjøre det selv når vi (tror vi er) ferdige med å få barn. Man vet aldri om man ombestemmer seg...

Det er ikke mange alternativer uten hormoner, stort sett kobberspiral som er gjennomførbart i lengden.

Jeg har vært veldig fornøyd med både hormonspiral og p-ring og da er jo spiralen det enkleste fordi man da ikke trenger å tenke på den på noen år. Det er hormoner i begge deler, men mindre en i feks p-piller. Jeg har også sluttet å blø med begge deler.

Skrevet

Hvordan er hormonspiral med tanke på mengde hormoner? er det "trygt"?

Skrevet

Jeg vil anbefale deg Lady-comp! Har brukt dette selv i 6 år. Det er en liten computer med en sensor festet til seg (ser ut som et termometer), og med den måler du tempen hver morgen når du våkner (under tunga). Temperaturen varierer jo ut fra syklusen din, og etter EL stiger den m nesten en grad. Etter noen sykluser begynner den å kjenne din rytme og gir deg mer og mer sikre signaler på når el kommer, og dermed når det er farlig å ha sex. Rødt lys=fruktbar, grønt=ufruktbar. Den er dyr, men det er en engangsutgift som man har tjent inn på noen få år på p-piller. Levetiden på den er 20 år.

Det positive er at du hele tiden vet hvor i syklusen du er og om det er farlig å ha sex, men uten noen hormonpåvirkning. Det dumme er (alle prevensjonstyper har jo sine bakdeler) at den tar en ganske bra sikkerhetsmargin. Det er jo ca en uke man er fruktbar, max, men den tar forbehold om noen dager før og etter el så det blir nesten to uker med rødt lys. Da må man bruke kondom el.l. Vi brukte pessar en stund i de røde fasene, det var ok, men nå selges ikke dette i Norge lenger. Så da er det kondom da, eller hoppe av i svingen- som jo ikke er noen garanti,,,

Du kan lese mer om LC (eller Pearly) på www.buenaventura.no

Skrevet

Glemte å si at den er like sikker som p-piller når man følger lysene riktig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...