Gå til innhold

Jeg noterer meg at flere velger navnet mitt til sine stakkars barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri kunnet fordra navnet mitt, som da er Konstanse. Har alltid vært "alene" om dette navnet, men nå virker det som om det er moderne. Eller er det bare her på dib/bim? Hva syns dere om navnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Navnet er IKKE pent, nei.

Du spør, jeg svarer ærlig.

Skrevet

Beklager å måtte si det siden du bærer det, men det høres veldig overklassete ut, in the bad way.

Skrevet

For meg er det et navn i samme sjanger som Harda og Kaspara. Jeg liker det ikke.

Skrevet

Jeg liker det! Liker Kaspara også ;-)

Skrevet

Det er godt vi har forskjellig smak. Det hadde vært dritkjedelig om alle het Emma og Nikolai.

Skrevet

Datteren min heter det. Så selvsagt er det nydeligt.:)

Skrevet

Gamle navn blir som nye.

Skrevet

Bare INNSE det. Du har ett vakkert navn som mange vil gi barna sine..hehe.

Skrevet

Herlig anderledes enn Noah, Adrian, Julie og Emma!!!!

Skrevet

Datteren min har Constanse som mellomnavn, så jeg synes da selvsagt det er pent.

Skrevet

Jeg elsker navnet:)

Var dagmamma til ei nydelig jente med navnet Konstanse for noen år siden.

Skrevet

Jeg var kjempeglad i en gammel dame som het Konstanse. Nydelig navn, egentlig.

Skrevet

Jeg kjennr 2 barn som heter konstanse og det er to meget vakkre unge piker i dag , så jeg har bare gode ting og si om Konstanse.

Skrevet

Jeg synes Constanse og Cornelia er nydelige navn, men det må være med C. K er ikke like pent. Jeg tenker også på Constanse som et overklassenavn fra 1800-tallet, men så er jeg nok litt farget etter å ha lest bokserien "Cornelia". Husker jeg snakket med en telefonselger (!) en gang, som het Constantin, synes det er litt tøft også, men vet ikke om jeg ville ha brukt det.

Skrevet

Er nok ikke det :) Det var sikkert bare et eksempel.

Skrevet

Absolutt ikke noe pent navn nei. Men nå er det jo ganske vanlig, så ungene venner seg nok til det. Blir ikke eneste..

Skrevet

Konstanse er da ingenting HI. Du skulle visst hva mitt grufulle navn er. Heldigvis ingen som ville funnet på å kalle ungen sin det nå.

Skrevet

Konstanse er et nydelig navn.

Skrevet

Greit du hatet navnet ditt, jeg hatet navnet mitt når jeg vokste opp jeg også, og søsteren min hatet sitt og venninnene mine drømte også om andre navn.

Det er faktisk veldig vanlig at man i perioder ihvertfall ikke liker navnet sitt.

Min datter heter faktisk konstanse som mellomnavn, jeg syntes det er fantastisk flott jeg. Vi bruker det ikke til daglig, men ho er faktisk glad i mellomnavnet sitt.

Jeg valgte å gi to navn slik at hun senere kan velge hvilket hun vil bruke mest, eventuelt om hun vil bruke begge.

Smaken som baken vet du, noen liker en ting andre hater det slik er det med navn også. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...