Gå til innhold

har dere vært til kontroll???


to snart tre 81

Anbefalte innlegg

Jeg venter nummer tre 14 februar. Jeg har enda ikke tatt kontakt med lege\jordmor. Er litt usikker på når jeg bør ta kontakt. Er det noen av dere i februar klubben som har vært til kontroll??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ringte legen i går og fikk time. Fikk time 14 august og da er jeg 12+2, er ikke det litt sent?

Med tvillingene mine var jeg hos legen første gang i uke 8 det skulle jeg også sist jeg var gravid (men det ente med SA).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nummer to i midten av februar og var til første kontroll hos jordmor på helsestasjonen i uke 8. Kunne gjerne ventet noen uker for min del, men bor i Oslo og hadde hørt at det kunne være en fordel å få søkt om fødeplass tidlig. Gikk til samme jordmor i forrige svangerskap, og det var igrunn ganske koselig å være på kontroll igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisan:) vi har også vært på kontroll, har termin 23 februar. Men som vedkommende over bor vi i Oslo og der tar de inn folk til kontroll tidlig for å søke føde plass:) Ellers så var jg ikke til kontroll før i uke 12 i mitt forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg var på første kontroll allerede i uke 4+5 men det var mer for å få attest for å jobbe kun dag/kveld og ikke natt. Samtidig kjekt å dra så tidlig for fikk da søkt om fødeplass allerede da og fikk brev fra Rikshospitalet som bekreftet fødeplass allerede uken etter. Om en drar så tidlig som jeg gjorde, må en tilbake rundt uke 10 for å ta flere blodprøver, da det var for tidlig å ta noen av de i uke 4+5. Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje på tide å ringe for å bestille time. Jeg trenger ikke søke om fødeplass, men det ville vært morro å høre hjertet slå :) Jobber også om natten, men har tenkt å prøve for å se hvordan det går. Jeg er desverrre blitt plaget av kvalme på kvelden av alle ting... Jeg som aldri har vært kvalm før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bubble spør om det er sent å dra på kontroll i uke 12. Med nummer to ventet jeg helt til uke 17. Dette var på grunn av ferie avvikling hos jordmor - lege og meg selv. Jeg var også i veldig god form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hadde jeg ikke greid og vente :)

På grund av jobb måtte jeg endre timen min i går og hun på legekontoret syntes og det var litt legne å vente til 12+2 så hun satt timen min fram en uke :)

Dere som har barn fra før, måtte dere bestille time hos jordmor selv eller gikk det gjennom legekontoret? Sist jeg gikk gravid gikk jeg bare på sykehuset og hadde to kontroller hos legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alltid tatt kontakt selv med jordmor for kontroll. Med nummer en gikk jeg til lege og jordmor. med nummer to gikk jeg kun til jordmor, og syntes det var veldig fint. Etterhvert som vi ble bedre kjent byntes jeg det var lettere på ta opp ting og tang. Jeg er litt av den blyge typen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter også nr 3 og har ikke vært til kontroll ennå. Ikke så mye jeg lurer på denne gangen. Men det er greit å gå snart så lege/jordmor får tid til å henvise til ordinær ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hehei

Jeg er 13+0 idag og har alt vært 2 ganger til lege.

Skal tilbake til lege 6 augsut og til jordmor 10 august:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 13 uker idag, og var på første kontroll denne uka. Ved forrige svangerskap var jeg hos legen i uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei:)

je har også temrin 14 februar...foreløpig hvertfall.

og jeg har allerede vært hos lege en gang for å bekrefte graviditet osv, deretter hos jordmor halvannen time. og i dag var jeg hos legen igjen og da fikk jeg s elille nurket på ultralyd....det var helt speielt altså. den vinket med begge hender så da begynt ejeg og le, og da turna den rundt inni der......du burde glede deg:)

jeg ringte lege dagen ette rjeg fant ut jeg var gravid jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy :) jeg vil også til ultralyd. Har fått time 10 Aug til jordmor og gleder meg villt. Var hos legen angående svangerskapskvalme. Han kjente på meg og kunne ane at livmoren var på veil opp av bekkenet. Må inrømme at jeg ble litt skuffet da han ikke prøvde å lytte etter hjertelyden.

 

Nå er det heldigvis bare en uke til jeg forhåpentligvis får høre at hjertet til vårt lille vidunder banker <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er gravid uke 13+5 å var i kontakt me lege ellerede uke 5 å tili utralyd uke 8 pga jeg har mistet flere ganger aldri får tili å ta kontakt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...