Gå til innhold

Hovne hender og føtter?


Spent & Lykkelig

Anbefalte innlegg

Flere som sliter med hovne føtter i sommervarmen/sommerregnet? Mine ser ut som tømmerstokker, og er ikke akkurat gode å gå med. (det eneste jeg får på meg er sandaler som er tre str. for store)

Det har samlet seg store "poser" med vann oppå fotbaldene. Snakket med legen, som sa at dette er helt normalt.

Noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt vannet? Eller må jeg bare holde ut til fødselen? Har 40 dager igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vann fordriver vann, så drikk mye vann. Gjerne med sitronskiver oppi :) Ellers har fotbad, ligge med beina høyt og kalde, våte håndklær rundt beina funka for min del da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å unngå salt i mat og drikke da dette binder vannet i kroppen. (Gjelder også Farris ol). Hver gang du slapper av så hev beina over hjertehøyde. Samme med armene- hev de gjerne over hodet og beveg håndleddene. I heftet som jeg fikk av jordmor eller lege i starten av svangerskapet står det øvelser som skal hjelpe på sirkulasjonen og dermed redusere hevelsen i bein og armer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Sitter ofte med bena høyt (men tydeligvis ikke høyt nok..), men dette med armene var nytt for meg. Dette må prøves med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått hovne bein to ganger i svangerskapet, alt har forsvunnet med

soneterapi. Funket veldig bra for meg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg har diskutert dette med noen venninner. Vi er noen som ikke er hovne og andre som har blitt det. Jeg og ei til som ikke har blitt det har stort sett kun drukket vann og en god del vann hver dag. De som har hovnet opp mye har gjerne drukket litt vanlig brus og mye light brus eller light saft.

 

Jeg ville ha prøvd å kun holde meg til vann og melk for å se om det er noe i denne teorien...det sies jo at vann fordriver vann :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hovnet opp i fingre og føtter, ringene passer ikke lenger og føttene har det trangt i alle sko bortsett fra sandaler og joggesko. I tillegg har jeg fått større LEGGER, er det noen andre som også opplever dette? Litt engstelig for at de ikke skal gå tilbake til "normal" størrelse. Noen med erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått MASSE vann i kroppen den siste uken i føtter,fingre,legger,armer og ansikt......Føles ut som jeg virkelig har en hel innsjø i foten når jeg går på de.....!Men det går vekk etter fødsel=)

Normalt at det kommer mye vann på slutten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 36 ukenå, men har foreløpig ikke fått noe vann i kroppen. Eller.. mulig Litt i den ene leggen min for en syntes jeg har blitt litt pløsete, en ellers har jeg foreløpig sluppet unna.

Jeg har verdens lengste og tynneste fingre, så om jeg hadde fått litt vann i dem hadde ikke gjort noe da hehe(aldri likt de lange "pianofingrene" mine).

 

Jeg er derimot elendig på å drikke vann, og drikker helle juice og andre drikker. Jeg har fått oppheng på å tygge isbiter i svangerskapet da, så jeg jeg får i alle fall i meg litt vann den veien:) Men burde kanskje prøve å tvinge i meg mer vann nå på slutten for å forebygge vann kroppen etter det jeg leser her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...