Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Mannen min er sykelig sjalu, han er så sjalu at det ødeegger MYE for både han selv og for meg. Han kan bli så sjalu at det går over i fysiske smerter! Han vil så inderlig bli kvitt dette men han vet ikke hvordan. Vi har prøvd terapi. Vet ikke om jeg klarer dette lenger. Er dette noe en haler kan gjøre noe med?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Så om han møter en healer vil han kunne bli "normal"? HI
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 hehe, kommer ann på hvor åpen du/dere er.... kan lage en liten pose med dette å få han til å bere det med seg:) Blandet tillitspulver Oransje talkum. Malt muskat (troskap); fiolrot (kjærlighet); rose (kjærlighet); patchouli (lust); basilikum (for å tilsette sympati). En spesiell blanding som kun brukes for å skape en atmosfære av tillit og forståelse. Talkum med farge er ikke å få tak i i norge, du kan f.eks male opp en gammel orange touge eller noe du har, eller kjøpe et farget pulver de har på hobby butikker... jeg fant en del på panduro
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #5 Skrevet 13. juli 2009 Oioi... Ikke bra! Men dette kan overvinnes. Er jo bra at han er villig til å jobbe med dette da. Det er hos han problemet ligger, men du må vise at du er der for ham og støtter ham. Han må lære seg å bli trygg på seg selv. At han er verd noe. Han må bygge opp selvtilliten sin. Det kan han gjøre på flere måter. Det beste er om han påtar seg en utfordring. Noe som samtidig er realistisk at han mestrer. Og når han mestrer den må du være der å gi ham anerkjennelse. Han må føle seg stolt. Når han har fått selvtilliten på plass og troen på seg selv er det mye lettere å innse at han fortjener din kjærlighet og at han ikke har noen grunn til å være sjalu. Det du kan bidra med er å vise ham tillit. Vis at du stoler på ham og hans avgjørelser. Vis at du beundrer ham og at han er din klippe. Ved å vise at du trenger ham gir du ham styrke.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #6 Skrevet 13. juli 2009 Takk for fint svar men vi har virkelig prøvd ALT! Utenom healing da. Vi har vært sammen i over 10 år og har slitt veldig med dette, det blir i tillegg værre med årene også. Det er så ille at jeg har det grusomt for tiden! betaler va som helst for å få¨hjelp:( HI
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #7 Skrevet 13. juli 2009 Snakket med ei som hadde hatt god hjelp av blomstermedisin.. Men selv er jeg litt skeptisk. Har han gått til samtaleterapi, mannen din også?
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #9 Skrevet 13. juli 2009 Jeg har tro på healing, men en så voldsom sjalusi bør han kanskje prøve psykolog for først? Han trenger å endre tanke- og handlingsmønstrene sine. jeg har hatt god effekt av healing, men på mindre problemer som selvtillit og måten jeg opptrer på (altså hvordan jeg fremstår sosialt da, har aldri vært voldelig, liksom:))
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #10 Skrevet 13. juli 2009 ja for all del. jeg mener healing er beste løsning på det meste. selv har hele fam blitt healet inkludert hunden og det virker ! legger med en link til en vi er veldig fornøyd med http://www.mirakler.no/ lykke til
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #11 Skrevet 13. juli 2009 Hvorfor ikke prøve en healer? Kanskje en som driver med reconnective healing... Spennende saker.. Søk litt om det på nettet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå