Gå til innhold

Jeg vil til Roma!! =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har vært der?

Hvor bor man?

Hvor spiser man?

Hva har man med seg?

Hva MÅ man se?

Hva bør man passe på?

Takk for svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal forresten reise uten barn....

Skrevet

Elsker Roma, og har vært der flere ganger. Nå husker jeg ikke alle stedene jeg har spist, men det stedet dere absolutt er nødt til å bo er bydelen Trastevere. Det er det gamle Roma. Du finner billigere hotell ved jernbanen, men det er helt feil del av byen. Ingen god stemning og bare betong og asfalt.

Spis masse is! Det er plenty av issjapper og vogner som selger. Den er bare supergod!

Man må jo en tur innom Colosseum. Her anbefaler jeg en guidet tur. Det er mye ruiner i Roma. De er faktisk over alt, og for at det ikke skal bli nok en steinhaug, så er det fint med en som forteller. Ellers er det jo forum romanum, og mange andre gamle steder å se. Kjøp "Roma topp 10". Den er veldig fin! Spansketrappen og via Condotti (shopping!), Pantheon, og selvfølgelig Fontana de Trevi. Alt bør sees, faktisk. Synes faktisk at Pantheon var ett av de beste stedene, enda så "liten" den bli i forhold til mye annet.

Dersom det er veldig varmt, så er det også fint å ta en tur i en av parkene der. Kjøp med litt mat og dra på picknic... Oh... Herlig! Skinke og melon og litt vin under et av de enorme trærne og titte på papegøyer som flyr forbi er bare fæbjuless!

Roma er en veldig trygg og trivelig by. Har aldri følt meg utsatt eller truet. Tar vanlige forholdsregler med penger og eiendeler.

Mitt hotteste tips er et lite hotell med bare 5 rom ved Piazza St. Maria. I nærheten ligger vinbar og resturant Ferarra. En av byens beste. I tillegg ligger (dersom de er der ennå) Big Hilda bar og Tonys Pizzeria. Kan anbefales på det sterkeste! Her er linken til hotellet. Be om rom nr. 5. Det er det stilleste :-)

http://www.villafonte.com/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...