Gå til innhold

April: Luksusproblemer...


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Nemlig temaet "vogn". Blærk!

 

Da vi fikk Matilde arvet vi en hauggammel Simo som funka helt fint frem til hjulene tok kvelden. I stedet for å kjøpe nye, kjøpte vi heller ny sportsvogn og landet på en Teutonia Mistral kombivogn, men uten softbag siden hun da hadde passert 4mnd. Utrolig, utrolig fornøyd med vogna.

 

Da Emil flytta inn i magen fant jeg ut at i stedet for å bruke 2-3 tusen på å få softbag og nye hjul til Mistralen (de hadde fått noe greier inni som gjorde at de skranglet. ikke et problem utendørs, men kjedelig når baby skal bruke den som sovevogn innendørs første året), ville jeg importere en nyere variant selv, fra Tyskland. Som tenkt, så gjort og etter mye om og men fikk jeg en Teutonia Mistral Prestige (skulle ha kombivogn og ikke duovogn, men slapp sjekk av ordrebekreftelse gjorde at vi fikk duovogna). Prisen i Norge er et sted mellom 8 og 9000 så jeg var kjempehappy for at jeg fikk den for rundt 5000. Kan jo selge den for samme prisen nesten ;oD

 

Men nå er han blitt så lang at jeg må frem med sportsdelen. Og er jeg fornøyd? Neeeida! Er det mulig sier jeg bare. Alt for mye stoff på kalesja (de har et myggnetting på innsiden fordi man kan ta av hele kalesja omtrent - kjempenyttig i skyggen i spania kanskje? - og alt bulker seg over der hodet til ungen kommer når man vipper ned kalesja), og sidene er så lave at jeg er redd han skal "skli ut" når han ligger der nå når han er så liten (er jo naturlig å ta bort bumperbaren da liksom).

 

Så da tenkte jeg at jeg kan selge den nå (ubrukt sportsdel må da være et pluss mtp hvor mye jeg skal få for den), men hva skal jeg ha i steden? Jeg har klødd meg i hodet til jeg nesten får vondt, grublet og spekulert for ingen andre har jo alt jeg vil ha (stabil og stødig, men enkel å manøvrere, god demping for barnets skyld, og mulighet til å ha barnet mot seg (helst vendbart håndtak). Tror jeg har prøvd alt i butikken men ingenting er morro. Mange fyller de fleste kriteriene men har barnet feil vei. Eller er "billige" i kvaliteten.

 

Hva har dere hatt og vært fornøyd med? Jeg ender vel opp med å bruke Mistralen etter Matilde nå alikevel (og det er jo ikke noe galt med det, det er bare ....antiklimaks.... når jeg har den nye fiiiine vogna som egentlig skulle være så perfekt), hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja...vogner til besvær...ser det er i tiden å bytte vogne etter trender på Skravle ja....Nå er jo du på vognjakt av andre årsaker så du er unnskyldt :-) Vår vogn er nok ikke hverken moderne eller trendy, den er mer klassisk og traust, men så goood. Er så fornøyd med den. Den har bare en ulempe og det er vekta, men den befinner seg jo mest på bakken og da merkes det ikke så mye for oss som er vandt til å trille den ( min eneste form for mosjon sammen med beisebevegelser...) Vi har altså en Emmaljunga Edge Duo. Den har stoooor og tett/lun sportsvogndel som jo snart blir den viktigste for deg, også har den en av de største baggene på markedet. Håndtaket kan vippes begge veier etter ønsket kjøreretning. Kalesjen har intergret myggnetting, men det høres ut til å være en smartere patent enn den du beskriver...Også har kalesjen lufteluke med myggnett for å kunne få gjennomtrekk på tropedager :-) Den har også stofftrekk på forstøtten (som også er av de lengste - til 4 år?) slik at barneføtter ikke skal sette seg fast. Den har god fjæring og er stødig og fin som sovevogn i bhg...Den har selvsagt stormtrekk til både bag og sittedel og kalsejen har tettetrekk for felles ned bak. Er rett og slett veeeeldig fornøyd med vogna vår.

 

(Om Emmaljunga har ledig noen salgsjobber bør jeg kvalifisere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja man kan fort bli litt revet med på vogn, det er åpenbart på skravle. Og ikke skjønner jeg det helt for jeg vil jo ikke ha noen av vognene de har på Barnas hus for tida, som nevnt. Utenom den jeg har, men uten det dustete opplegget inn i kalesja og det at den var så lav på sidene. Syns ikke Emmaljunga er så verst, men de blir litt digre (ala simoen jeg hadde før). Det var "jysla greit" med Mistralen etter Matilde for da ser jeg den ikek i bakspeilet når jeg kjører stasjonsvogna, mens både simoen og den nye vogna jeg har nå (som er duo og ikek kombi og dermed høyere generelt) tar hele bakruta. Prøvde riktignok en Koelstravogn i går (i et forferdelig etablissement; da vi kom inn var butikkdama der, og hun så ut som en av dibber av typen jeg ikke liker, og hun hadde dattern og moren sin der, og ALLE var involvert i vår kikking på aktuell vogn. skal også sies at de hadde noe sånn som 2 typer vogn i hele butikken -spesialisert på koelstra og noen få bilstoler- og jeg visste mer om vogna enn henne, og hun hadde ikke øvd nok på slåsammenfunksjonen så det så jo ut som vogna var vrang å slå sammen *svett*) som nesten fylte alle krav, men vi får nå se. Får ha den jeg har helt til Emil absolutt er for lang (han har noen få cm igjen å gå på) og så tar jeg vel i bruk gammelvogna tenker jeg ;o) Og ut på finn med den nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut vogndilla.com. Der har de skrevet om og testet ut alle mulige vogner. Masse nyttig lesing...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror jeg har trålet hele barnevognguiden også og lest om hver eneste vogn. Endte med ny vogn i dag, en Koelstra Latinique og er sånn måtelig fornøyd. Jeg kan vende sittedelen så jeg kan ha ham mot meg så lenge han er liten og ryggen kan legges så og si helt flatt, og den hadde demping på alle hjul, som et er pluss siden jeg går gjennom skogen når jeg følger M til barnehagen for tiden. Den er endel kjipere i kvaliteten har jeg inntrykk av (etter å ha hatt den i 2 timer) men så er den også en hel del billigere enn Mistralen. Har den gamle vogna etter Matilde også, og så har vi denne til hverdagstrilling - veier bare 9kg med sportsdelen på! Spent på å se hvor fornøyd vi er når vi har hatt den en stund :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...