Gå til innhold

Hvor mye koster det og gå til psykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger det nok sårt. Skulle gått for mange år siden, men nå er det virkelig ingen utvei. Men har ikke råd....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg betalte 280,- per gang. Det var ikke privat heller.

Skrevet

Jeg går på distriktspsykiatrisk poliklinikk og der betalte jeg 280 kroner timen frem til jeg fikk frikort. Nå er det gratis.

Vet ikke hvor mye du må betale hos private psykologer.

Skrevet

Hvordan får man time der, og hvor er det? Sykehus?

kan man gå gjennom familievern kontoret? HS ga meg tlf.nr. dit.

HI

Skrevet

Jeg gikk gjennom familievernkontoret. Men ble henvist av fastlegen da.

For å komme på distrikspsykiatrisk må man vel bli henvist...

Skrevet

da jeg fikk time hos psykolog ble jeg henvist dit av fastlegen min. betalte 280 pr gang. før det på kortet man får for å skrive ned egenandelene på, så blir det gratis for deg etter en viss sum.

Skrevet

Distriktspsykiatrisk poliklinikk er er en del av det psykiatriske tilbudet til sykehuset. Du må ha henvisning fra lege for å få time der.

Det finnes psykologer og familieterapeuter på familievernkontoret, så hvis det er problemer knyttet til familien som er ditt problem kan du søke om hjelp der.

Det finnes også psykiatrisk sykpleiere som kan være til god hjelp.

Skrevet

hvis diagnosen er alvorlig nok blir det gratis.

ellers går det på 1700 kr i året.. blir det over 1700 kr så blir resten dekt.

det inkluderer medisiner også.. man skal ikke betale over den summen

Skrevet

hos psykologer med refusjonsordning betaler du inntil frikortgrensen (som er rundt 2000 kr hvis jeg ikke tar helt feil?).. Disse psykologene har imidlertid lang venteliste fordi kommunene ikke usteder refusjonsordning til et stort nok antall psykologer til å dekke behovet/etterspørselen... Man kan få liste over psykologer og psykiatere med slik ordning hos fastlegen sin, og så er det bare å begynne å ringe rundt... Mange psykologer sier da at de ikke har mulighet til å ta inn nye pasienter... ventelisten ville da blitt aaltfor lang.. Andre vil si at de kan sette deg på liste, men at du må belage deg på å vente inntil et halvt år..

Hvis du er alvorlig psykisk syk skal du ha tilbud på psykiatrisk poliklinikk.. eller distriktspsykiatrisk poliklinikk.. da skal du få et tilbud innen tre uker såvidt jeg husker...

Ellers koster private psykologer mellom 500 og 1000 kr timen... (finner sikkert noen dyrere også.. men det er rundt der de fleste ligger).. Disse har som regel kortere venteliste og er gjerne yngre.

Skrevet

Unnskyld, jeg mener innen tre måneder fra søkedato.. (venteliste hos distriktspsykiatrien)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...