Gå til innhold

"Hvis du ikke bruker det navnet, så tar jeg det" ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har "hjemmesnekret" et guttenavn, og så har jeg selvfølgelig vært så "lur" å fortelle familien og noen venner om det. De har alle sammen falt sånn noen lunde pladask for dette navnet, og jeg har fått beskjed fra flere om at hvis jeg ikke bruker dette navnet på gutten jeg venter, så kommer de til å bruke det til sine barn. Min søster sa dette senest i dag. Nå finnes det ingen sjanse for at de snapper dette navnet fra meg rett foran øynene mine, da ingen av dem er gravide, men jeg er redd for at hvis gutten i min mage kommer ut og ikke passer til dette navnet, så kommer noen andre til å bruke det til sine barn før jeg får brukt det. Jeg vil virkelig bruke dette navnet en gang i fremtiden, men jeg kan jo ikke si med sikkerhet at dette er navnet jeg skal bruke NÅ.

Kan jeg kreve "monopol" på navnet nå, i det minste hos familien, og si at de ikke får bruke navnet til sine barn, fordi jeg vil bruke det (en gang)? Hva synes dere om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke bruker det nå, så har du ingen garanti for at du får flere gutter, eller at en eventuelt neste gutt vil passe til det...

Det kan jo ende med at ingen får brukt navnet... Jeg synes ikke du kan kreve at ingen skal ha navnet dersom du ikke bruker det nå.Tenk hvor ergelig det blir hvis du ikke får flere gutter...Da får jo ingen brukt dette fine navnet...

Skrevet

jeg lurer på hva navnet er jeg, ettersom det er så fint og spesielt?? :)

Skrevet

hehe gu for et problem ;=)

"hvis gutten ikke passer navnet" Jaja , hvis du kaller han det fra begynnelsen vil han vel "passe " det.

Sier det igjen : gu for et problem hehe

Skrevet

Du er faktisk veldig barnslig. Hvis du ikke tar det så eier du det selvfølgelig ikke. Hvem som helst kan kalle barnet sitt for det uten at du kan bli sur. Hva er det med dere her inne. Har hørt den før og synes den er søkt. Du eier ikke et navn og det er idiotisk å bruke energi på det. Og her er det ikke et problem en gang. Du kaller jo gutten din for det. Men skulle noen senere ville kalle gutten sin for det gjør det ingenting om flere heter det. Jeg hadde aldri blitt fornærmet om søsteren min hadde kalt barnet sitt for det samme som meg. Hva er problemer? Alle tror de er så spesielle og at de eier nav. Sluttl med det der.

Skrevet

Kan du si hva navnet er?

Skrevet

22:02 hisset seg noe voldsomt opp da. Du kan jo bare si "Nei." og gjøre det enkelt ;)))

Men da får vi gjøre det så enkelt at jeg bruker det selv, eller det blir fritt vilt. Skal ikke krangle mer på den!

HI.

Skrevet

hei Hi. har hatt samme problemet, så brukte navnet på førstefødte:-)

enkelte her inne må på død og liv krangle eller legge igjen spydige kommentarer. ikke noe å bry seg om;-)

Skrevet

hvaaaaaaa er navnet???????

Skrevet

Nei, du kan ikke kreve monopol på et navn. Men du kan bruke det på ungen som kommer ut, så var du iallefall først ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...