Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Hvordan får jeg fjernet sider jeg har besøkt, som vises når jeg trykker for å åpne et nytt vindu?? Det kommer opp: most visited og en del sider jeg har vært inne på- men ikke alle :S Også står det google toolbar i høyrehjørnet. Jeg har slettet historikk og logg så jeg trodde ikke det skulle ligge igjen noe spor om hvor jeg har vært, men det gjør det altså. Noen som kan hjelpe??
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 hmm, jeg er svært lite flink på data men jeg har slettet sider jeg har vært inne på ved å gå inn på 1 .verktøy 2. alternativer for internett 3.slett (ligger under leserlogg i vinduet du får opp) 4.slett sider du har besøkt. Passord til sider du har besøkt vil ikke slettes.. Håper du får det til da
linorg Skrevet 26. juli 2009 #3 Skrevet 26. juli 2009 Jeg tolker det slik at problemet ikke er selve historikken, men at den presenteres hver gang du åpner en ny blank side. Jeg antar at du bruker Internet Explorer 7 og at du har en eller annen "toolbar" eller "add-on" installert. Disse blir ofte installert sammen med annen programvare du installerer på Windows maskinen din. Det beste er å identifisere hvilken toolbar eller add-on som lager denne presentasjonen, og så avinstallere den. Jeg vet at PDFforge som bl.a. lager "PDF Creator" har en slik add-on som presenterer historikk. Det nest beste er å slå av/fjerne selve toolbar eller add-on. Windows support har en side om problemstillinger rundt dette: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/help/e85a03aa-c7c6-428e-9891-67ea76df9b7e1033.mspx#EKGAC Internet Explorer 8 har mulighet for å surfe anonymt. Men, Googles nettleser, Chrome, har nok den beste funksjonen for å surfe anonymt. Der kan du bare trykke CTRL+SHIFT+N så åpnes ett vindu i inkognitomodus, der ingen historikk taes vare på. Utdrag fra Windows hjelpesider: How can I disable a browser add-on? Before you disable a browser add-on, keep in mind that some webpages, or Internet Explorer itself, might not display properly if an add-on is disabled. We recommend that you only disable an add-on if it repeatedly causes Internet Explorer to close. To permanently disable add-ons in Internet Explorer 8 1. Open Internet Explorer by clicking the Start button , and then clicking Internet Explorer. 2. Click the Tools button, and then click Manage Add-ons. 3. Under Show, click All add-ons. 4. Click the add-on you want to disable, and then click Disable. 5. Repeat step 4 for every add-on you want to disable. When you are finished, click Close. To permanently disable add-ons in Internet Explorer 7 1. Open Internet Explorer by clicking the Start button , and then clicking Internet Explorer. 2. Click the Tools button, point to Manage Add-ons, and then click Enable or Disable Add-ons. 3. In the Show list, click Add-ons that have been used by Internet Explorer to display all add-ons. 4. Click the add-on you want to disable, and then click Disable. 5. Repeat step 4 for every add-on you want to disable. When you are finished, click OK. Follow the steps below to run Internet Explorer with all add-ons temporarily disabled. Add-ons will be disabled only until you restart Internet Explorer normally. To disable add-ons permanently, follow the steps in the section above.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå