Gå til innhold

Spørsmål ang mat til baby på fly...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står jo at man får ha med kun mat som babyen trenger under selve reisen.

Hun er 9 mnd, kan jeg da ta med en boks fruktmos?

Og en kopp med grøt? Bør jeg da ha med kun pulveret og blande det der? Eller er det best om jeg blander grøten før?

Og vannkoppen hennes? Avent tutkopp.

Kommer jeg til og få med dette gjennom sikkerhetskontrollen? Vi skal kun fly innenlands, 1 time. Hun trenger ikke alt dette på selve flyturen, men når vi kommer til flyplassen har vi kjørt bil i 2 timer, så jeg regner med hun vil spise litt etter vi har gått igjennom sikkerhetskontrollen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gul stjerne
Skrevet

Jada, det går så fint. Har hatt med masse mat inn og utlands og de bare vinker meg forbi og smiler.

Du trenger ikke/burde ikke blande ferdig om det ikke er nødvendig.

Skrevet

ikke noe problem å få med seg babymat gjennom sikkerhetskontrollen, bare pass på å ha det i en plastpose som du viser i kontrollen (som man gjør med alt annet flytende).

Du bør ikke blande grøten før hun faktisk skal spise den, pga melkebakterier. Men anbefaler forresten de ferdige grøtpakkene til Nestle, geniale å ha med seg på tur. Enkle og praktiske, og gutten vår syns de er kjempegode :)

Skrevet

Ikke noe problem i det hele tatt:) Har flydd mye med lillefot både innenlands og utenlands og hatt med mengder av fruktmos, drikke, solkrem - you name it - aldri problem - så lenge de ser at det er til baby og du har det i gjennomsiktige poser:) Jeg synes det er lettest å blande grøten i flyet - så du kun har med pulveret - og hvis jenta di liker ferdiggrøt så kan du jo kjøpe beger med ferdiggrøt som bare er til å varme opp:)

Skrevet

Praksisen er forskjellig. Tror at de er mer strenge på mindre flyplasser. Vi reiste fra gardermoen og der spurte jeg om jeg skulle smake på vannet i flaska til gutten, damen smilte og sa at de var ikke fullt så hysteriske. Reiste fra Sola, og måtte smake på vannet og fruktmosen. Greit nok, men synes praksisen kunne vært lik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...