Gå til innhold

Er det bare meg som føler det sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er nå 8 uker på vei ca, og har ei jente på 1 år og 5 mnd fra før:)

sist gang satt jeg konstant inne på bim og kikket hele tiden, begynte kjempetidelig å planlegge hva jeg skulle kjøpe, og hadde lyst til å kjøpe vogn da jeg var 7 uker på vei...hehe.

denne gangen er da alt så avslappet, kjenner symptomene, var på første kontroll hos lege forrige uke.

tenker nesten ikke på at jeg er gravid. har liksom fult opp med vesla her hjemme. føler alt så avslappet, og denne gangen flyr tiden, sist telte man jo nesten dager...utrolig hvor forskjellig svangerskapene er egentlig:)

skal på tidlig ul enten denne uken eller neste uke, og det blir jo stas:) men forutenom det, tenker jeg liksom ikke så mye over dette enda jeg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja der sier du sant. sist dreide livet seg bare om graviditeten. fikk en jente i 07. denne gangen er det så utrolig mye annet som må gjøres også, på godt å vondt. sist hadde je gtid til å fundere og synes synd på meg selv over kvalmen, denne gangen kaster jeg opp og må fortsette å stå på. ikke så greit når man har flyttet begynnt i ny full jobb og tar videreutdanning oppi det hele. men må si det blir litt mer stress enn jeg hadde regnet med siden vi skal ha tvillinger. trodde jo ikke at jeg trengte å kjøpe så mye nytt utstyr denne gangen... men det er jo bare hyggelig bortsett fra for lommeboka :-)

Skrevet

hehe.. jeg er nok mer sånn som du var første gang (ikke så rart, siden dette er min første gang). Sitter ikke så mye på bim da, men jeg teller dager og leser i boka jeg fikk hos legen ;-)

Skrevet

Jeg er er en del innpå her, men leser langt i fra like mye som sist, og ikke holder jeg styr på om jeg er + 2 dager eller 5... hehe :) har ei jente på 2 år og 3 mnd, som opptar tiden min. og nå dreier jo hverdagen seg om henne, sist var det bare sambo og jeg, og graviditeten.... da husker jeg at hver mandag var et høydepunkt, å lese om hva som skjedde den uka og den uka.... nå har jeg bare sånn halvveis peiling :)

Det var spesielt å gå gravid første gangen, det er selvfølgelig det nå også, men det er litt annerledes med nr to merker jeg :)

Skrevet

Nei jeg har det helt motsatt. Er 8 uker på vei og er ti ganger mer engstelig denne gang en med førstemann (3 år).

Kanskje fordi jeg skjønner mer nå om hvor sårbare barn er, jeg vet ikke. Forrige gang hadde jeg ingen forhold til hva jeg kunne miste.

Jeg vil gjerne være mer avslappet, som dere, fordi jeg vet at å gå å tenke på graviditeten hele tiden påvirker ingen ting.

Men kan jeg spørre hvorfor skal du på tidlig UL hvis du nesten ikke tenker på graviditeten?

Jeg tenker på svangerskapet kontinuerlig og ønsker høyt å ta UL for å finne ut om det går bra men har ingen medisinsk grunn til å kreve det. Kanskje jeg bestiller privat bare for å roe ned. :-)

Skrevet

Ladylennie:

takk for svar:)

grunnen til at jeg skal på tidlig UL, er at fastlegen min har henvist meg. har en sykdom i leddene, og er mye plaget av atopisk eksem, er i perioder innlagt på sykehus for å få bukt med disse plagene:) og da jeg fant ut at jeg var gravid, brukte jeg en type sterke medisiner, som de er litt usikre på om er skadelig for barnet, så har sluttet med de nå, men fastlegen ville sende meg på en UL, bare så hun fikk se at alt frem til nå virket ok, og vil gjerne gi meg litt ekstra oppfølging i forhold til denne sykdommen:)

så har ikke noe om jeg tenker på graviditeten eller ikke:)

bestill deg privat, eller fortell legen din at du engster deg mye, så kansje de henviser deg videre?:)

Skrevet

Hei

Uff det høres plagsomt ut. Da skjønner jeg. Håper det går greit med dere, og synes det er bra oppfølging av legen din at du får henvisning til UL.

Jeg tror mitt problem kan være at jeg har lest alt for mange triste historier på nettsider for gravide. Det er muligens et misforhold mellom akkurat det inntrykket man får på slike sider og statistikkene på hvor ofte det går bra. Dette fordi de som er kanskje mest innom nettgrupper er nettopp de som har hatt det gå galt, de som har størst behov for å dele opplevelsen med andre som forstår. En uheldig kombinasjon med de som i utgangspunktet ikke har noe å bekymre seg over men er bare engstelig personer og som søker på nettet for å finne beroligende informasjon og leser i steden om alt som kan bli feil.

Jeg skal prate med fastlegen om en uke når jeg skal på førstekontroll og høre om han kan henvise meg til UL pga angsten som er mest knyttet til brune småblødninger jeg hadde for et par uker siden. Hvis han ikke kan, har jeg nå bestemt meg for a bestille time til privat UL.

Det er godt å lese om kvinner som opplever udramatiske svangerskaper, det setter ting litt i perspektiv for meg.

Lykke til videre!

Skrevet

Du er heldig som har et så avslappet forhold til svangerskapet!

Jeg tror de fleste av oss går gjennom graviditeten med større eller mindre bekymringer - de færreste bekymrer seg ikke i det hele tatt.

Selv venter jeg fjerdemann, og har erfart at jeg blir mer og mer bekymret for hvert svangerskap. Samtidig kjenner jeg etterhvert kroppen og symptomene, så jeg har liksom en indre ro over at dette kommer til å gå veldig bra. Men jeg er også en bekymret person, så det skal lite til før jeg begynner å bekymre meg - men det går heldigvis i rykk og napp. :-)

Skrevet

Hadde slik som deg da jeg venten nr 2. Hadde nok med å følge opp babyen min og det å gå gravid var jo ikke 1.prioritet..husket godt alle symptomene fra første gang så jeg følte meg veldig rolig og trygg:-).

Nå er det 8 år siden sist og jeg har glemt alt...sitter på nettet alt for mye og engster meg for alt for mye:-).

Mye mer info å finne på nett denne gangen enn sist...

Skrevet

ja, er kjempeheldig som har en sånn fastlege, hun er virkelig hærlig:)

ja, etter 8 år vil jeg tro at det meste virker ganske nytt, hadde nok iallefall gjort det for min del:)

men nå er det bare 2 år siden jeg gikk gravid sist, så sikkert derfor jeg tar alt med sånn knusende ro, var bare sånn, ok, en positiv test, så hyggelig:)

nå er de største bekymringene, MÅ jeg ha tvillingvogn..hehe! syns det er praktisk på en måte, men upraktisk på en annen måte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...