Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 til høsten kan vi risikere tvungen vaksinering: http://www.thepetitionsite.com/1/a-universal-declaration-of-resistance-to-mandatory-vaccinations
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 de har bestilt 9 mill vaksiner...og det ser ut som de beg å få lyst til å bruke de...så for alle som føler for å beskytte sin frihet, skriv under!!!..
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #6 Skrevet 13. juli 2009 og hva ialle dager ska du med den vaksina??? det er en temmelig vanlig influensa....og da de vaksinerte i usa i 1976 ble veeeeeeldig mange mennsker skadd, det var samme harmløse viruset.....og gjette!!!! ingen stod ansvarlige....fordi vaksina var uprøvd/eksprimentell.... så alle de syke og skadde satt igjen uten noen form for kompensasjon... vil dere virkelig ha en eksprimentell vaksine, ønsker dere at barna deres skal få en eksprimentell vaksine???? visste dere at dyrkningsmatrialet til denne vaksina stammer fra en hund som har vært dypfryst siden 1958???? cellelinje fra nyrene til en hud som døde i 1958..... jeg tror dere bør tenke dere bedre om...
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2009 #7 Skrevet 13. juli 2009 Jeg har skrevet under. Men jeg betviler at damene her inne skjønner noe av dette. De diskuterer bleier, utro besteforeldre, sladrer og er vel neppe blant de skarpeste knivene i skuffen. Er det en ting de kommer til å gjøre så er det å løpe etter den vaksine. Må huske dette er en åndsforlatt vannpytt for saueflokken.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 14. juli 2009 #8 Skrevet 14. juli 2009 Anonym 01:45, du er jo en av damene her inne du også, så da er vel ikke du heller den skarpeste kniven i skuffen?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #9 Skrevet 14. juli 2009 Jeg velger å tro at staten vil oss det beste og OM det skulle bli krav om å vaksinere seg, så er nok det det beste... Jeg velger å følge vaksinasjonflokken, andre velger å følge flokken som ikke vaksinerer seg..Visst er det FÆRRE som velger å ikke vaksinere, men likesåfullt, dere følger også flokken deres..Dere er ikke unike individer som tar et selvstendig valg, ikke mer enn oss som tar et valg om å vaksinere... Hadde det kun vært EN person her ti lands som valgte å ikke vaksinere, så hadde dette vært en unik og selvstendig person som tok eget valg, men nå har det seg slik at det er en gruppe av dere..En meget INBITT, sur og vulgær gruppe har jeg inntykk av, som har valgt å ikke vaksinere... Dere må dessuten ta det med ro med tanke på den evt forestående influensavaksine, for dere vil ikke få tilbud om den, da dere har valgt den bort ved å ikke ta de andre vaksinenen..Vi andre derimot, har et valg...Som sagt, jeg TROR jeg kommer til å vaksinere meg,- OG mine barn, men IKKE "før tiden":....den kommer tildligst til å være gjennomprøvd nok i november, og jeg kommer nok ikke til å få panikk og la meg vaksinere av en "hastegodkjent" vaksine i spetember... Igjen, jeg har iallefall et VALG om å la meg og mine barn vaksinere, det er meget mulig dere ikke har..Og jeg har full respekt og forsåelse for folk osm velger bort vaksiner i den tro at det er for barnas og samfunnets beste, men på samme måte, med samme mål, altså det beste for barna MINE og samfunnet, har jeg valgt å vaksinere..Derfor er det ikke i sin rett og "Mobbe" de som har tatt en annet valg enn meg..Men når tonene fra "antivaksinerings-selten" er så jævla hoven og overlegen her inne så må jeg bare legge meg på samme nivå merker jeg.....snedige greier... Er det noen fornuftige og ikke-hjernevaskede antivaksineringsmedlemmer der ute? Som faktisk har forståtelse for at folk velger å gjøre forskjellig mtp sine barn? Men som okke som tar valget på det grunnlag at de vil barnets beste? Som er åpen for at det ikke alltid er eget valg det beste, men man tar ALLE valg med det utgangspunkt at det ER det beste å gjøre? Og at nettop pga personlige opplevelser, erfaringer og oppvekst så velger vi å gjøre ting forksjellig, det være seg vaksinering, samsoving, godteritilgang, ferber osv osv.... Her inne tror jeg ikke det finnes,- men jeg VET det finnes oppegående folk som ikke vaksinerer, men her inne???? tror ikke det....
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #10 Skrevet 14. juli 2009 Nå blander du kortene litt. Barnevaksiner er en ting. Disse er utprøvd, mange millioner doser er satt. Men denne vaksinen mot svineinfluensa kommer ikke til å bli, men ER en hastevaksine. Dette har skjed før i USA, som nevnt lengre oppe i tråden, med mange bivirkninger. Det kan virke som du bare ser svart eller hvitt. Enten er en for vaksinasjon eller så er en imot. Det må da gå an å vurdere hver enkel vaksine. poenget her er vel at det skal være frivilligt, og ikke tvang. Det er det underskriftkampanjen går ut på. Slik lovverket er i norge i dag så kan du bli pålagt å vaksinere deg med denne prøvevaksinen mot en influensa som egentlig er ganske harmløs. Sjansen for at vaksinen gjør stor skade er veldig liten, men tenk om den faktisk her en eller annen bivirkning som en ikke ser før om et års tid, som er katastofal. Hva kommer da til å skje med vårt "rike" vaksinerte samfunn, våre barn, osv? total kollaps... Det er vel sagt mange ganger før at den største trusselen menesker står for, er seg selv. Så får vi alle håpe at jeg tar feil. Dette begynner å ligne mer og mer på Stephen Kings roman, The stand.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #11 Skrevet 14. juli 2009 Tvangsvaksinering (altså få satt en vaksine ved tvang, du blir holdt fast og vaksinert mot din vilje) må da underlegges det samme lovverket som dagens tvangsmedisinering reguleres av. Det skal meget tungtveiende grunner til før noe kan gjennomføres med tvang, med andre ord. Jeg har ingen tro på at det blir gjennomført TVUNGEN vaksinering i Norge! Men at den generelle allmennheten ANBEFALES vaksinert, ser jeg ikke bort i fra at vil forekomme. Det finnes ikke tilstrekkelig lovhjemmel for TVUNGEN vaksinering, så enkelt er det bare!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #12 Skrevet 14. juli 2009 Lopålagt vaksinering er nok et bedre ord. Og det fins der lovhjemmel for. Senest med BCG vaksinasjon.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #13 Skrevet 14. juli 2009 Men dersom du velger ikke ta vaksinen likevel, må du jo da evtuellt tvangsvaksineres, altså få den mot din vilje. DET finnes det ikke hjemmel for! Med andre ord; nekt å ta den hvis du ikke vil ha den! Det er forresten ingen som har blitt tvangsvaksinert mot BCG heller, som jeg har hørt om...
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #14 Skrevet 14. juli 2009 § 7-5. Smittevernnemndas myndighetsområde Gjennomføring av tiltak med tvang etter denne lovs §§ 5-2 og 5-3 avgjøres av smittevernnemnda. Smittevernnemnda er den av fylkesnemndene for barnevern og sosiale saker, jf. barnevernloven § 7-1, som departementet utpeker til denne oppgaven. Når det foreligger et alvorlig utbrudd av allmennfarlig smittsom sykdom, jf. § 1-3 nr. 4, kan flere fylkesnemnder utpekes til smittevernnemnder. Reglene i barnevernloven kapittel 7 gjelder i den utstrekning annet ikke fremgår av loven her. Departementet kan bestemme at smittevernnemnda også skal behandle andre saker etter loven her.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #15 Skrevet 14. juli 2009 Det er influensa, ikke EBOLA vi snakker om! Tvangsvaksinering av enkeltindivider vil KUN forekomme ved meget stor sannsynlighet av dødelighet som følge av sykdom!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #16 Skrevet 14. juli 2009 Dette kommer ikke til å skje i gode gamle Noreg, så jeg signerer ikke noe som helst.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #17 Skrevet 14. juli 2009 Ja inntil videre. Men en frykter at den skal mutere. Det er ikke for å slippe en helt vanlig influensa myndighetene har investert 650 millioner. Det som også er skremende er at noen helt friske individer dør av den. Senest denne 6 åringen som media skriver om.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #18 Skrevet 14. juli 2009 Da får vi krysse den broen når vi kommer til den! Dersom det muterer og er fare for store dødstall, skjønner jeg i alle fall ikke hvorfor folk på død og liv ikke skal vaksinere seg... Foreløpig sier jeg nei takk og tar mine forholdsregler.
Gjest Skrevet 14. juli 2009 #19 Skrevet 14. juli 2009 Jeg tviler på at det blir obligatorisk å ta vaksiner bare fordi staten har brukt mange penger på å kjøpe inn. Derimot tror jeg folk kommer til å løpe som hodeløse høner og kreve vaksiner dersom det skulle oppstå en pandemi ... hva som måtte være tilfellet i andre land er jo en annen sak, men da synes jeg at lokale aksjoner eventuelt er mer hensiktsmessig. Politikere bryr seg om velgerne sine, ikke alle andre rundt omkring på hvor klode. Og forøvrig er trenden at vaksiner i større grad blir frivillig, så får man være enig eller uenig i det ... de fleste velger å la seg vaksinere likevel.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #20 Skrevet 14. juli 2009 Ja det skal iallefall mye til før noen får lurt på meg ei eksprimentell vaksine, hverken om det er vaksineplikt eller ei. Var med på vaksineforsøk, hvilket var misslykka for mange år siden, og det var ingen ansvarlige for den heller. Jeg bærer konsekvensene av å ha med på vaksineforsøk, og håper jeg kan vekke et par av dere her inne, så dere ikke lider samme skjebne som alle de før dere som har vært forsøkskaniner. Pass iallefall på ungene deres, de fortjener å behandles som mennsker, ikke statlig eiendom.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #21 Skrevet 14. juli 2009 Kult at noen tar opp dette, jeg er skikkelig bekymre og kommer ikke til å ta vaksine!!!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2009 #23 Skrevet 14. juli 2009 Du vet for lite om hvordan vaksinene virker, om du er "skikkelig bekymret". Det er ikke noe annet enn å lure kroppen til å tro at de har hatt sykdommen, og ferdig med det. Kroppen er lett å lure, og da blir ikke barna våre syke etterpå, av sykdommer som er potensielt dødelige. Polio kan du jo risikere at ungen din snapper opp, om du velger å ikke vaksinere. Men velg hva du vil. Du kan sette ditt og andres barn i livsfare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå