muy muy feliz!! Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Hei, vi skal ut å fly med småen på 9mnd for første gang. Hva bør man huske på? Noen som har gode tips for at det skal gå så smertefritt som mulig? Tusen takk!
ny_mor Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Hei Vi har akkurat kommet hjem fra ferie 5,5 timers flyreise. Jeg hadde kjøpt tre nye bøker og nye leker til gutten vår, som han ikke fikk før vi var oppe i luften. (NB skal du fly fra Gardermoen får man ikke kjøpt barneleker der, som var min plan...) I tillegg ga vi mau under take off og landing. Her er det lurt å ta med mat som barna liker godt og som ikke må varmes. Barneglass kan taes gjennom sikkerhetskontrollen, men skal ha forsegling og ikke være åpnet. Her er det lurt å ikke gi mat før flyet har begynnt å rulle, slik at man ikke er tomfor mat/ mett før man er oppe i luften (tok ca 25 minutter...) Jeg ammer fortsatt (9,5mnd) og ammet da vi skulle lande for da var klokken elleve på natten og sønnen vår sov... Ellers er det lurt å ta med bleier og grøt hvis du skal til utlandet. LYKKE TIL OG GOD TUR!
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 14. juli 2009 #3 Skrevet 14. juli 2009 Fikk egentlig bare beskjed av helsesøster å gi drikke både når flyet tok og når den skulle lande pga dotter i ørene. Ellers så får han mat og leker under turen. Vi har flydd både innelands og til utlandet fra småen var åtte mnd og det har gått veldig bra:) Litt kjedelig for de å sitte i et trangt fly så lenge..med har gått veldig bra:) Lykke til!
serina Skrevet 17. juli 2009 #4 Skrevet 17. juli 2009 hei! Vi har nettopp kommet hjem fra ferie i USA (14 timer i fly). Mine gutter er 2,5 år og 5 mnd, så ikke på samme alder som din, men storebror elsket klistermerkebøker.. det er kanskje litt for vanskelig for en på 9 mnd, men kan jo hende han ville likt å titte og leke litt med klistermerker? Ellers så vil jeg anbefale og ha masse snacks - babykjeks, frukt, fruktpure, rosiner osv.. Og bruker småen smukk så kan dette også hjelpe for å forhindre vondt i øret ved letting og landing! Lykke til!
Lemonia Skrevet 17. juli 2009 #5 Skrevet 17. juli 2009 Vi har akkurat kommet tilbake fra ferietur med vår snart 8 mnd gamle gutt. Det gikk veldig greit. Han fikk mat når han ba om det, sov i armkroken/på fanget når han var trøtt. Vi hadde med litt leker, men det er ikke like spennende å vifte med leker mens man sitter på fanget som å få leke fritt på gulvet. Han var litt urolig til tider, men det gikk greit. Hadde med flaske klar i tilfelle ørevondt, men trengte den bare da vi landet på vei hjem, ellers gav han ikke uttrykk for smerte.
Gjest Skrevet 17. juli 2009 #6 Skrevet 17. juli 2009 Vi har flydd masse med snuppa, og helt ærlig synes jeg det blir verre og verre for hver gang;) Da hun var 5 uker var det null problem, nå er hun 7 mnd og ganske mye mer krevende:) Men det går jo! Fløy 4 timer tidligere i uka, og "nye" leker (dvs. gamle leker som var gjemt en stund) var gøy! Ta med favorittlekene eller noe du tror blir gøy, ikke noe som bråker (tenk på medpassasjerer;) ) og ikke noe som er veldig lite og har lett for å falle ned (vanskelig å fiske frem igjen i trangt fly med baby på fanget). Mat som babyen liker, koseklut/teppe eller noe sånn hvis h*n har det. Fetsesnor til smokk. Skift bleie rett før boarding, så slipper du kanskje å skifte på det knøttlille flytoalettet! Minst mulig håndbagasje, og bæresele er helt fantastisk å ha! Vannflaske med drikketut og mat som det er lett å spise til deg selv! Har prøvd å amme ved takeoff og landing, men har funket dårlig hos oss, da snuppa er såååå nysjerrig så amming generelt med så mye støy og mennesker er vanskelig... Har fått smokk da, men... Dette har nok resultert i ørevondt, for etter hver flytur har hun vært innmari sutrete (dvs hyyyylskriking) om kvelden. Sist fikk hun to paracet i løpet av kvelden, for det var helt ekstremt. Det har hun ikke fått tidligere da...Dagen etter er det imidlertid over. Ikke sikkert din får det slik, men det kan skje. Ta heller med for mye mat enn for lite. Sist hadde jeg med 6 forskjellige glass/bokser + en boks med mme - og ingen som sa noe på det:)
Sunnybeach4gull :) Skrevet 19. juli 2009 #7 Skrevet 19. juli 2009 Kloroform.... neeeida :-) Vi fløy masse for nån uker sia da han va akkurat 8 mnd ;-) Å d va ikke så skøy egentlig for en svært aktiv gutt som plutselig måtte sitte iro :-/ Men har nån tips : Ha med leka og mat (gjerne yoghurt, fruktpure osv som tar litt tid å spise), tanntrykke oppe i lufta kan gjøre at dm får store smerter i gomman om d e tenner på vei, så husk Dentinox og paracet, og smokk til opp og ned stigning for å unngå dotta i øran :-) Lykke til så mye ;-))
muy muy feliz!! Skrevet 19. juli 2009 Forfatter #8 Skrevet 19. juli 2009 Tusen takk for masse gode tips alle sammen! Sunnybeach: Han har fire tenner på gang samtidig, så greit å vite at det kan gjøre ganske vondt i fly.. Får huske dentinox ja! FORTSATT GOD SOMMER!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå