Gå til innhold

Til dere som far fodt store barn! Hvor mye har de veid v/fodsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan har de utviklet seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår var nesten 4,4. Han var en gigababy og er den dag i dag stor for alderen. Men han var stor og aldri rund. Altså, ingen michelinbaby..

Skrevet

jenta mi var 4 kg.. ikke kjempestort. Men i forhold til meg så var hun uforventet stor, denne gangen så skal de måle bekken og barn før fødsel.

Venter gutt.

Hun har heller aldri vært tykk, hun har utrolige ryggmuskler og er lang for alderen. ( Hennes far er stor og sterk og har alltid vært det, er vektløfter, jeg er bare en liten, tynn spinkel sak. )

Skrevet

Første jenta vår var 4850/56 cm, og er i dag lang og slank, hun ligger nok et halvt hode høyere enn jevnaldrende.

Yngstejenta vår var 5620/56 cm, og er fortsatt lang, men passe rund.. Vet ikke hvordan hun utvikler seg ennå, for hun er bare fire mnd. :o)

Skrevet

min nest eldste sønn kom 14 dager over termin var 5,2 kg og 54 cm,

idag er han 5,5 år, 116 cm og 23 kg

de andre 2 har vært innenfor normalen ikke store, men, skriver dem opp likevel

eldste kom 16 dager før termin var 3,8 kg og 52 cm

i dag er han 13 år, 165 cm og 52 kg

minstemann kom 9 dager over termin var 4 kg og 53 cm

i dag er han 2 år, 88 cm og 13 kg

Skrevet

Barn nr.3 var 4.2 kg, og det var 2 uker for termin! Stor forskjell fra de to forste.

Skrevet

Sønnen min veide 4,8 kg ved fødselen. Han var en stor baby, men slank. Nå er han litt høyere enn gjennomsnittet, og slank.

Skrevet

Min var nesten 4,2 kg da hun ble født. Nå ved 8 mnd er hun litt under gjennomsnittet med sine 7 kg.

Skrevet

sønnen min veide 4630, kom 9 dager over termin, han er 4år nå. er litt stor for alderen, ser vel ut som han er 5-6år. men har er ikke tykk.

Skrevet

Nr1 var +59% ved fødsel. Ble født 5 uker før termin og var over 4 kg.

Nr2 var 19% ved fødsel. Kom til termin og var nesten 5 kg.

Begge to har utviklet seg helt normalt. Gått før de har vært 1 år. Nr2 har nok vært spesielt tidlig ute.

Nr 1 er veldig lang i dag. Men normal vekt i forhold til lengden. nr2 er jo litt yngre, men følger kurven fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...