Tigerpote Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Jordmor som jeg går til kontroll hos, er jo uansett ikke den som skal være der når jeg føder. Jeg føler at jeg har så få kontroller, har annenhver gang hos lege og jm. Når begynner man planleggingen og med hvem snakker man om hvordan man vil føde/smertelindring osv?
Super-mamma-85 Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 hei sånn som vi har det her iallfall da.. vi kan evt skrive et ønske brev om vår fødsel, om hva vi vill, hva vi ikke vill, om tanker ang fødsel ol. hva vi kunne tenkt oss å prøve av smertelindring.. (sendes ditt du skal føde før fødsel) men er jo altids mulig å få en samtale på sykehuset hvor du skal føde de er som regel veldig imøtekommende
Vasha Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Ved innskrivning til fødeavdelingen, ca 1 måned før termin, så får du en samtale med en jordmor el. Da har du mulighet til å komme med dine ønsker for fødselen. Det kan svare seg å skrive et brev til de, eller bare en ønskeliste for hva du ønsker. Det er jo skiftarbeid på sykehuset, så det skal mye til for at du treffer på akkurat den personen du får snakke med på forhånd. Derfor er det greit at du har skrevet det ned, slik at de har det liggende på sykehuset og den jordmoren som skal være med på fødselen kan gå inn å se hva du ønsker. Hvis det er noe du er redd for, eller at du har noen spesielle tanker om fødselen, så skriv ned dette også. Selv skrev jeg et langt brev i går, slik at jeg har det klart. Lykke til!
Tigerpote Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2009 Ok, tusen takk for svar! Da skal jeg prøve å få en samtale med sykehuset, og skrive et brev. Jeg kjenner at jeg ikke helt vet hva jeg vil, siden jeg aldri har gjort dette før, så trenger nok noen å snakke med for innspill og forslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå