3 er nok! Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 når jeg titter på nettet ser jeg at mange butikker selger dåpsdresser til gutter. er det ikke lenger vanlig med dåpskjoler til gutter? alle dåpskjolene er så veldig feminine, så ingen gutt kan bruke de. har aldri sett dåpsdresser før, og har da sett mange guttebabyer bli døpt i dåpskjoler (som riktignok ikke har hatt noe feminint preg) jeg synes ikke dåpsdressene var noe spesielt fine heller jeg...
Tinkivinki Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Er ganske vanlig enda at gutter også døpes i dåpskjoler. Trur mere at det fins andre alternativer for de som ønsker det. Sønnen var var 14 mnd da han blei døpt, og da valgte vi bunad som vi fikk kjøpt på cubus - kostet 1000 kr for sett med skjorte, strømper, bukse, vest og jakke. kjøpte pensko ved siden av. Ville tatt seg dårlig ut om stakkars gutten hadde måtte gå opp til presten selv i en dåpskjole
cakes Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 jeg valgte også bunad isteden for dåpskjole. nå hadde jeg riktignok navnfest for både sønnen og datteren min, og ikke kirkelig dåp, men det var mange andre barn på navnfesten også som hadde dåpskjole, både guttebarn og jentebarn.
3 er nok! Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2009 det er ikke min gutt sm skal døpes, men har lovet å hjelpe til med organisering og lkignende, men vi finner rett og slett ingen dåpskjole som ikke er full av sløyfer og puffermer og som rett og slett er super-femi. har jo sett på gamle familie-dåpsbilder, og guttene som ble døpt hadde enkle, lange fine dåpskjoler med en blått bånd i livet. enkelt og greit, men vi finner det ikke i noen nett-butikker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå