Gå til innhold

svangerskapsforgifting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vondt rett under ribbbena, vondet flyttet på seg. Fra høyre mot venstre, og motsatt. Men det er mest vondt på venstre side. Jeg har også litt vondt i hodet, men kanskje det er fordi jeg har drukket lite?

I går følte jeg meg uvel, var skjelven og veldig varm. Ble bedre etter jeg hadde spist. Føler meg hysterisk nå. Skal til jordmor i morgen tidlig, vente til da, eller ringe føden nå..?

Siste kontroll var for ca en mnd siden, å da var det litt spør av protein i urinen. Blodrykket var fint. Jeg er i uke 24 i dag, og er førstegangs.

Noen andre som har hatt svangerskapsforgifting? Erfaringer å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hodepine når man har svangerskapsforgiftning er en konsekvens av langvarig høyt blodtrykk. normalen for blodtrykk er 120/80. pluss minus. høyt blodtrykk vil f.eks være 140/90. og dette skal man ha gått med lenge, i kombinasjon med proteiner i urin. kvalmen kan komme av hva som helst. jeg er i uke 33 og er fortsatt ganske kvalm til tider, ikke hver dag men innimellom. stikkinger under ribbeina er rett og slett at babyen vokser, livmora tar mer plass og dytter på de andre organene. mest sannsynlig.

Skrevet

Jeg venter til i morgen når jeg skal til jordmor. Har ikke merket noe til hevelser i beina eller i kroppen generelt, og føler meg i relativ fin form. Fått en del svar på DIB også.

Det er sikkert som du sier, at livmora vokser. Men litt ekkelt å ha vondt under ribbena, når det er et tenkt på svforgiftning. Men takk for svar:)

Skrevet

jo, jeg skjønner det, men for å kunne ha sv.forgiftning så må man ha hele symptomsbildet liksom, proteiner i urin alene er harmløst, f.eks.

jeg hadde sv.forgiftning i mitt første svangerskap, ble lagt inn til observasjon og alt mulig, men det var først helt på slutten, da hadde jeg hatt hele symptomsbilde lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...