jmsg Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Ville bare oppmuntre dere jenter til å ikke miste håpet. Vi har en lang obstretisk historie bak oss med 8.aborter, alt fra uke 6-13. Foruten disse har vi 2 mislykka prøverørsforsøk. Vi valgte å ta "ferie" før vi skulle starte med siste forsøket til høsten. Dette for å koble av å tenke på noe annet. Det tærer nemmelig på kroppen og psyken fordi om man virkelig ønsker et barn og nesten ikke kan vente med forsøkene....og vips så ble vi gravid, hjemmelaga også! Jubelen sto ikke i taket da jeg holdt testen i hånden pga alle de gangene det har gått galt..har liksom valgt å leve fra dag til dag...og dager har blitt til uker, og vi har nå kommet godt inn i uke 10. Vi får god oppfølging, så mye ultralyd jeg føler for. Alt ser så bra ut i følge legene, og de har meget god tro på at denne gangen lykkes vi. Det er en god tanke å ta med seg...men jeg tar ingenting forgitt enda....men magefølelsen sier at vi lykkes denne gangen... Er så rart å tenke på....endelig gravid. Sliter noe JÆVLIG med kvalme og oppkast...men føler det begynner å bli litt bedre. Kanskje er det din tur neste gang... Vi var fast bestemt på adopsjon til høsten, men nå er dette ikke aktuelt. God sommer jenter...og IKKE mist håpet.
gull-håp Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Gratulerer, dette er jo flott. Vil takke deg for denne oppmuntringen, jeg har mistet 3 ganger og har følt meg på bristepunktet.. god sommer til deg også
Søskenhåp adopterer Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 9 innsett, en gang gravid og 3 aborter så har jeg vel egentlig gitt litt opp ja... men et håp er det jo alltid. Har 6 egg igjen på fryseren og så er det adopsjon også for oss, men etter din lille historie er jeg nå litt mere optimist ;-) Vi tar oss pause nå, hadde en utskrapning for 14 dager siden. Vet ikke helt om jeg tar de siste frys før eller etter jul, da vi skal på sydentur i jula. Lykke til videre i svangerskapet og så håper jeg babyen sitter der denne gangen :-) :-)
melina, glad mamma Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Hei hei. Så gøy at du er gravid igjen! Måtte det virkelig gå bra denne gangen!! 9 aborter her i gården, 3 IVF forsøk, gravid alle gangene, men mistet. Tok en pause i 2005. Gikk da for adopsjon og fikk en herlig sønn i 2007. Ble gravid på egenhånd i fjor sommer, men mistet igjen i uke 14. Ønsket så å bruke fryse-eggene vi hadde fra 2004, og jammen ble det ikke full klaff. Er nå i uke 30 med to friske og perfekte jenter. Så det lønner seg å ikke gi opp håpet selv om det føles veldig veldig tungt av og til.... Lykke til videre i svangerskapet )
Søskenhåp adopterer Skrevet 16. juli 2009 #5 Skrevet 16. juli 2009 Det var da også en helt vanvittig historie Melina! Viser jo at man vet jo jammen i meg aldri når det klaffer, og så etter så mye motgang... er bare helt rørende!
jmsg Skrevet 25. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 25. juli 2009 hei melina og til dere andre som har svart Jeg velger å være en optimist, fordi om det i løpet av de siste 6 årene har vært svært tunge og deprimerende dager innimellom alle abortene, ivf forsøkene og det ene fryseforsøket som gikk dunken (hadde bare et egg også). Jeg tenker som så, at ønsker man å bli foreldre, så ordner det seg på en eller annen måte. Enten ved at man får til egne eller at man adopterer. Kunsten med å senke skuldrene og slappe av er IKKE enkel. Jeg og min mann har snakket mye om at dette barneprosjektet er psykisk tøft, men at vi ikke lar det gå så langt at det går på bekostning av forholdet vårt. Det er det ikke verd altså. Det er tross alt han jeg skal leve livet sammen med, og det kommer ikke av seg selv. Det må pleies hver dag. Nå er vi ved godt mot, og har kommet godt inn i uke 12 (klarer vel ikke helt å slappe av før etter uke 25). Det har ikke gått opp for meg enda, og det værste er at jeg ikke klarer å føle noen glede. Det har vært noen tøffe dager siden jeg skrev innlegget, og jeg har vært innlagt for væske- og næringstilførsel pga hyperemises. De sier gullet er verd det:-) . Jeg klager ikke altså. Vi har valgt å vært åpen om vårt barneprosjekt, og det har betydd mye når jeg har vært så syk. Det har strømmet til med hjelp, alt fra å vaske i hjemmet, handle på butikken etc... Tillykke med tvillingene melina! og til dere andre; Ha en riktig god sommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå