Vannmann35 Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 Vesla fikk dette da hun bare var 6 dager gammel - glad de oppdaget det tidlig. Bare lurer på hvordan dere andre som har barn med dette synes puten fungerer i hverdagen? Jeg strever med å få henne til å ligge på magen med puten på... På stellebordet, uten puten, så ligger hun gjerne på magen, men liker det ikke når puten er på altså. Litt bekymret for at hun ikke skal få styrket nakken gdt nok.
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Lillemor hadde pute fra hun var 3-4 timer gammel, og det var no dritt...... men var jo noen en bare måtte gjennom:-/ hun HATET den punet, selv om hun ikke hadde noe kjennskap til noe annet. vi brukte lang tid på stellerutinene, det var den eneste stunden hun kunne være uten pute, og hun begynte å skrike når vi kom med puta og skulle ta den på......... hun hadde mye vonnd i magen og skrek mye pga det, og det var helt umulig å trekke opp beina med puten, så vi hadde 6 helvetes uker med den puta:-( hun likte heller ikke å ligge på magen med puta, så det droppet vi, men hun hadde og har veldig sterk nakke og har holdt hode selv nesten fra fødselen. så det har ikke hun tatt skade av at vi ikke la hun på magen de første 6 ukene, utenom i stellestundene:-) har etter de 6 ukene med pute ligget mye på magen og hun elsker det. nå var vi så heldige at vi slapp pute etter 6 uker, så lillemor hadde veldig svake tegn på HD;-) men de 6 ukene var et sant helvete, der vi ikke sov nesten og jeg kan ikke si at jeg har noen gode minner fra den tiden, og jeg husker lite fra den tiden....... men sånn hadde vi det, og det var midt på vinteren:-( håper dere får en bedre tid med mye informasjon av helsevesenet:-) det fikk ikke vi heller...... men nå er Lillemor snart 8 mnd og det er full fart med krabbing, snakking, reise seg opp og stå selv:-) lykke til:-)
Nemlig Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Ikke gøy med hd... Men vær glad det ble oppdaget tidlig. Vår eldste hadde alvorlig hd og det ble ikke oppdaget før hun var 7 mnd! Strekkbehandling i over to uker, skinner i to år etterpå. Forferdelig lang og unødvendig behandling. Jaja, ble litt på siden av spørsmålet ditt da. Men du har krav på ekstra oppfølging hos fysiterapaut tror jeg. Vi fikk i alle fall det. De bør jo kunne svare på div spørsmål. Lykke til. Håper det går seg fort til!
Lykkelig smil Skrevet 14. juli 2009 #4 Skrevet 14. juli 2009 Jente vår hadde pute fra hun var 14 dager til ca. 5 mnd. Jeg syns det gikk greit med puta, men savnet å bare kose og kose uten den klumpen mellom oss. Var litt problematisk å ligge på magen med puta her også. Prøvde å bygge opp med tepper, men hun ble liggende å vugge likevel. Lå mye på magen når hun ikke hadde puta på og har vært veldig sterk hele tida. Henger ikke etter noe når det gjelder utviklingen. Er nok ingen fare så lenge en er flink til å legge henne på magen når hun er uten pute
Mor Løvehjerte Skrevet 14. juli 2009 #5 Skrevet 14. juli 2009 Hvis dere er på Facebook, vil jeg tipse dere om gruppa "Putekrigerne".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå