GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 13. juli 2009 #1 Skrevet 13. juli 2009 på legekontoret. Blei litt skuffet for det eneste eg fikk var helsekorte eg hadde når jikk gravid og fødselsrapporten, alså 2 ark. Når folk her inne har snakt om fødselsjournalen sin så har den liksom vert på flerre sider.. På den rapporten sto det f.eks litt info om meg, og om lillegutt, hvor stor han var og at han blei tatt med vakuum, hvor mye eg blødde og apgar score.. Eller er ikke fødselsjournalen det samme som fødselsrapporten?
rima Skrevet 13. juli 2009 #2 Skrevet 13. juli 2009 Jeg fikk mine papirer på sykehuset dagen etter fødselen. Da skrev de ut alt som var skrevet under fødselen. Da jeg hadde en rask fødsel på bare 50 min var det ikke mye som var skrevet, men det var likevel fire sider. Bl.a var det registrert rier med styrke, fosterlyd, leie, fostervann og diverse vedrørende selve forløsningen. I tillegg fikk jeg et ark med grafe. På mine papirer står det ikke noe om meg eller babyen, vekt og sånn...- annet enn mitt navn selvfølgelig. Jeg ser heller ingen steder at det står noe om blødning og morkake og sånn. Kanskje ikke jeg heller har fått alt?
Gjest mphs Skrevet 13. juli 2009 #3 Skrevet 13. juli 2009 Jeg fikk helsekortet og ett A5 ark med opplysningene de skrev under fødselen. Graf, lengde på navelstrengen, blodtap osv. På siden av grafen har de skreve noen opplysninger. Ikke noe mer. Fikk lese gjennom hele journalen min(alle opplysninger om meg og også tidligere besøk på sykehuset). Og det sto ikke noe mer om fødselen der, men mye annet innteresant om en annen sykdom jeg har og opplysninger om meg jeg syns det var artig å lese.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 13. juli 2009 #4 Skrevet 13. juli 2009 Jeg fikk syv sider journal om mitt opphold på sykehuset og fødselen. (Hastesnitt) Det står både om meg og barnet. Fikk også kopi av helsekort og et eget ark med opplysninger om apgarscore og vekt og lengde og div.
Gjest Skrevet 13. juli 2009 #5 Skrevet 13. juli 2009 Du må hente fødseljournalen fra sykehuset og ikke legekontoret.. Som regel så tar ikke legekontoret vare på hele fødselsjournalen din, men bare hva de mener er relevant..
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 13. juli 2009 #6 Skrevet 13. juli 2009 Legekontoret kaster ikke noe som tilhører en journal, neffi! Får de oversendt en total journal, så tar de vare på den! Til opplysning: De får som regel ikke oversendt hele journalen når en person har vært på sykehus, men en EPIKRISE fra oppholdet. Forøvrig er det mange som benytter fastlegen til å rekvirere utskrift av sykehusjournalene sine...
Gjest Skrevet 13. juli 2009 #7 Skrevet 13. juli 2009 JEG har jobbet på legekontor i 7 år... VI skrev det viktigste fra epikrisen fra sykehuset, så MAKULERTE vi resten...
Gjest Skrevet 13. juli 2009 #8 Skrevet 13. juli 2009 Svært dumt å bruke fastlegen til å rekvirere sykehusjournalen, mye bedre å ta direkte kontakt med sykehuset selv...da får du ALT...
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. juli 2009 Ja eg sendte en mail til sykehuse nå nettopp =)
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #10 Skrevet 13. juli 2009 Men må eg hente det på sykehuse selv eller kan de sende meg det?
Gjest Skrevet 13. juli 2009 #12 Skrevet 13. juli 2009 Hvordan går man frem hvis man vil ha papirene fra oppholdet da? Hvem kontakter man? Kunne tenkt meg å sett hva som sto jeg også.. nysgjerrig!
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 13. juli 2009 Forfatter #13 Skrevet 13. juli 2009 Ja det hadde også vore kjekt
meg+lilleLeah<3<3<3 Skrevet 13. juli 2009 #14 Skrevet 13. juli 2009 lurer jeg også på... hvordan får jeg tak i journalen min... var på sykehuset i 40 timer så hadde vært fint å vite hva som ble skrevet.... de har vel skrevet en hel bok... (he he)
Gjest Skrevet 13. juli 2009 #15 Skrevet 13. juli 2009 Ta kontakt med sykehuset skriftlig, da får du den som regel tilsendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå