Gå til innhold

Hva syns dere om navnene Ingelin og Villemo??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Villemo må da være et etternavn?

Ingelin skjønner jeg er et jentenavn, men litt sært synes jeg.

Skrevet

Ingelin er fint.

Villemo.. Aldri hørt før, trur jeg har hørt Villema, og liker det bedre. Villemo hørtes ut som et borettslag.

Skrevet

Begge er ganske fine, særlig Villemo - men jeg kunne rett og slett ikke forholdt meg til å ha et navn som var oppfunnet av Margit Sandemo. For pinlig.

Skrevet

All ære til Margit Sandemo. Villemo er bare helt nydelig. Originalt, og tøft - samtidig som det er feminint :)

Skrevet

"Drømmenavn" blant fjortisser forlest på Isfolket...

Skrevet

15:20 er det mulig? Kjenner ekstremt mange som har sansen for Margit Sandemo, og ingen av de er noen fjortisser nei. Få deg litt kunnskap kvinnfolk.

Skrevet

Jeg er HI.

Ja jeg fikk ideen fra isfolket og syns margit sandemo er en fantastisk forfatter.

om jeg er fjortis kan vel diskuteres;-)heldigvis så er jeg ikke snerpete og trangsynt i hvertfall...

har hele tiden synes at Villemo er et nydelig navn.

men klarer ikke å bestemme meg om det blir ingelin eller villemo når den tid kommer.

Skrevet

Jeg synes Ingelin er et helt nydelig navn! :)

Villemo har jeg aldri hørt før, men tror nok jeg kan like det når jeg "blir vant til det"

Skrevet

Jeg liker de ikke. Ingelin (og Inga) assosierer jeg med hestenavn og Villevollavalle var heller ikke særlig pent.

Skrevet

Ingelin er kjempenusselig!

Skrevet

Villemo er da ikke oppfunnet av Sandemo! For noe tull...

kjempefine navn begge to, men Ingelin klinger litt finere:)

Skrevet

Jeg synes begge navnene er pene, men om du tenker på hva andre mener, så ville jeg ha gått for Ingelin.

Så å si alle som har lest Isfolket vil heve et øyenbryn over navnet Villemo. Det er flott, men har for stor rolle i serien, om du skjønner hva jeg mener. De vil automatisk tenke på Isfolket, ikke at det er flott navn.

Skrevet

Jeg elsker Villemo. Har aldri lest Isfolket og ante ikke at det kom derfra, men vet om en liten jente som heter det. Villemo var det eneste navnet på min jenteliste, men jeg fikk en gutt og da funket det ikke helt;-)

Skrevet

Visste ikke det var navn engang, og syntes heller ikke de var spesielt pene.

Skrevet

Ingelin og Ingelill er forresten langt fra uvanlig i Bergensområdet.

Hilsen hun som likte Villemo.

Skrevet

Ingelin er ok, men ikke et navn jeg ville brukt selv. Det er mykt og feminint.

Villemo - det er og blir et Isfolket-navn - det er antagelig kun folk som har lest den bokserien som noengang har hørt om navnet. Det kunne aldri falt meg inn å gi datteren min et slikt navn. Villemo var en "kul" heks i serien, for all del, men... For meg blir det enda verre enn å kalle ei jente for Sol Angelica.

Skrevet

Det er en her på bim som har Villemo som nick:)

Skrevet

Villemo er kjælenavnet til bestekompisen til sambo, og skyldes at xxxxx Mo er litt vel mye vill i fylla........

Skrevet

Ingelin - som om man egentlig mener Iselin.

Villemo - som om man egentlig mener Villiam

Skrevet

Jeg har en venninne som har en datter som heter Ingelin, i begynnelsen syntes jeg det var kjemperart, men nå har jeg begynt å like det..:)

Villemo er jo et stilig navn, men synes det er mange navn i Isfolket som er finere..:)

Skrevet

Jeg kjenner ei som heter Ingelin, og INGEN klarer å få meg seg hva hun heter. Ingerlill? Ingevill? Hun er drittlei av det, og liker ikke navnet sitt.

Skrevet

Jeg kjenner ei Ingelin, og synes navnet er søtt!

Villemo er derimot bare Isfolket for meg, ville ikke brukt det...

Skrevet

Villemo er litt sånn "er du ikke for gammel til å fortsatt være opphengt i Isfolket etter alle disse årene"?

Ingelin synes jeg er nydelig. Og Ingelin Killengreen har gjort navnet kjent for folk flest slik at de skal klare å lære seg det, pluss at hun er et godt forbilde:-)

Skrevet

Villemo???Høres jo ut som en gate adresse ;0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...