Gå til innhold

Huff, ble litt småbekymret nå

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg har hatt et innlegg her inne tidligere om at jenta mi har litt sånn skjoldete hud, som lyse pigmentflekker liksom. Jeg tenkte at det kunne være fordi hun hadde gulsott som liten og at disse pigmentene som gjerne er i forbindelse med det var på vei bort.

Jeg ringte til helsesøster for å høre hva hun mente, og hun sa at jeg burde oppsøke lege. Legen min har sommerstengt til august, så da må jeg eventuelt opsøke privatlege. Jeg tar å reiser til Volvat da kanskje, de har jo barnelege men det er forbanna dyrt!

Hva kan det være da? Noen som kjenner til problemet? Eller som har hørt om det? Helsesøster sa at hun kjente til det men at de hadde sett det på innvandrerbarn. Det er jo logisk fordi det er lettere å se pigmentflekker hos mørkhudede. Jenta mi er jo hvit, men har litt gyllen farge i huden likevel (uten å ha vært i solen) med da slike hvite pigmentflekker. Håper det ikke er en eller annen sykdom!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke nødvendigvis farlig med pigmentflekker. jeg har det flere steder på kroppen, det er bare nen steder på huden som har fler eller færre pigmenter. dont worry

Skrevet

Det er iallefall ikke farlig, du kan sikkert vente til legen er tilbake.?

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg tror helle rikke det er farlig med pigmentflekker, men det som jeg syns er rart er at jenta mi er litt gyllen i huda, slik at disse flekkene viser sånn helt uten å ha vært i sola. Begynte å tenke i baner av problemer med leveren. Men hun er jo ikke gul.

Når jeg ser på henne nå der hun ligger og turner på matta si, blid og rund i kinnene kan jeg liksom ikke se for meg at hun skal være syk heller..

Vi skal ringe fastlegen til min mann i morgen. Får vi time der kan vi jo alltids ta en sjekk.

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg sitter jo og funderer på dette jeg nå da.

Noen som vet om slik skjoldete hun kan komme av fuktighetskremen jeg smører henne med?

For å holde tørr hud unna har jeg fått tips om å smøre med A-Derma Exomega med Omega 6 og vitamin B3. Jeg ser at de hvite flekken er mest tydelig på de stedene hvor jeg har smurt med denne, som på ryggen og under knehasene. Hun har ingenting av dette i ansiktet, og der bruker jeg en anne krem. Det ahr også kommet etter at jeg begynte å bruke denne kremen.

Hvis noen vet noe om denne kremen, eller om noen kremer kan gi slike bivirkninger, vær så snill å svare meg!

Skrevet

Yngstemann har det. Han har vært mye i sola og i svømmebasseng i sommer. Jeg har begynt å lure på om klorvannet kan ha gitt flekkene. Noen som tror det samme??

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert hvis hun hadde vært i sola, men hun har ikke det. Det er visst ganske vanlig med pigmentflekker hos barn. Bruker han noen krem eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...