Gå til innhold

noen som vil dele erfaringer omkring fødsel i badekar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har født i badekar eller vært deler av fødselen i badekar? Tok dere andre typer smertestillende i steden? Fungerte det smertedempende og var det greit å sitte der når trykketrangen kom? Satt barnefaren også i badekaret?

Setter stor pris på svar da dette virker som en noe jeg kunne tenkt meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har akkurat skrevet litt om det på 2.trimester(der kan du jo lese litt om det også).

For meg var det en stoooor lettelse å ligge i vannet fordi jeg ble mye mindre anspent i hele kroppen. Satt og ventet en liten stund på å at badekaret skulle bli klar, måtte også få klyster og i den perioden hadde jeg MYE mer vondt enn når jeg lå i vannet.

Smertelindring: akkupunkturnåler...hjalp enormt på smertene i ryggen. Får ikke ha annet i vannet...

Jeg stod på knærne når jeg fikk pressriene og barnefar satt utenfor badekaret på knærne og holdt meg i hendene(sånn som man gjør når man ber på en måte). Var utrolig kult at jeg fikk ta henne opp av vannet selv, hun ble bare dyttet frem under meg når hun kom slik at jeg fikk tatt henne opp.

Fordeler for MEG: varmen tok mye av smertene i musklene, anspentheten, jeg klarte faktisk å små slumre mellom riene, huden ble myket opp og selv om jeg revnet litt så TROR jeg det ville blitt værre om jeg hadde født i en seng.(har veldig veldig tynn hud som revner fort hilsen JM:P).

Har alltid vært glad i vann og derfor var det en måte å føde på som passer meg.

Fordelen var også at jeg med sterk bekkenløsning fikk hvilt bekkenet og slapp å belaste ryggen. Ble anbefalt av JM å gjøre det denne gangen også og vil gjerne gjøre det:)

Håper du fikk svar på det du lurte på, ellers er det bare å spørre mer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...