Gå til innhold

Negativt igjen! :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var vår 4.innsetting på Riksen. Har satt inn 7 egg tilsammen, alle av god kvalitet. Problemet vårt er i utgangspunktet at jeg har tette eggledere, men virker som om det er noe annet også siden eggene ikke vil feste seg? Alle hcg-blodprøvene mine har vært på mindre enn 1, så har altså ikke vært tegn til festing engang:( Begynner virkelig å miste motet litt her nå... Begynner å lure på om samboeren min og jeg ikke passer sammen? Men ville eggene blitt befruktet da? Uff, dette er tungt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig frystrerende bare med negativt. 7 innsett er mye! Ja, det begynner å ligne litt på meg selv dette. Bare flotte egg, men det var dette med festingen og det å bli gravid da. Veldig synd for dere dette... har du flere egg på frys? Skal dere evt. videre privat?? Vi har 6 egg igjen på frys på Riksen så er det kroken på døra for oss. Blir adopsjon videre.

Skrevet

Ja, er veldig frustrerende! Lurer jo veldig på hva som er galt! Sykepleieren jeg snakket med på Riksen var også enig i det, men kunn jo selvfølgelig ikke gi meg noe svar... Vi har hatt 4 innsettinger med tilsammen 7 egg. Vi har 3 egg på frys, så håper vi får satt igang med fryseforsøk i august.. Kommer til å sette inn i naturlig syklus. Tenker vel også at jeg bare vil bruke opp de eggene vi har på Riksen og så har vi bestemt oss for å prøve Hausken. Tenker at hvis det er noen som kan hjelpe oss, så er det han. Tar vel en pakke med 3 forsøk. Hadde vi hatt barn fra før ville vi gått for adopsjon nå, men ikke klare for å gi opp håpet enda. Skjønner godt at du begynner å bli lei IVF etter så mange forsøk. Håper allikevel du vil lykkes med fryseeggene dine:) Har du tenkt på å prøve blodfortynnende? Får du evt det på Riksen?

Skrevet

Ja du, jeg har sendt Riksen en mail om det å prøve blodfortynnende, men ikke fått noe svar, dette er godt over en uke siden. Jeg vet at de gir det der inne til "spesielle pasientgrupper" som sykepl. sa. Men jeg skal spørre igjen når jeg får mensen i gang etter jeg hadde en utskrapning for 14 dager siden (har hatt 9 innsett, en gang gravid og 3 aborter). Jeg håper virkelig jeg kan få det, for har bare hatt neg. frys så langt. Ja jeg skjønner du ikke vil gi deg helt enda - du er også yngre enn meg jeg er født i 71. Jeg har jo alderen imot meg i tillegg, og så tenker jeg at tanken på å adoptere et barn på rundt 3-4 år er helt perfekt for meg, jeg vet hvordan det er å ha barn i den alderen og tross alt babytiden var ikke min favorittid... bedre med en trassen 3 åring he he.... Jeg tror det vil være kortere ventetid hvis man er villig til å adoptere et litt eldre barn. Men vi får se, enda er det håp i hengende snøre.... Jeg skal også sette inn i naturlig syklus. Responderer ikke bra på progynova. Det er veldig veldig deilig å tenke på jeg er ferdig med hormon-kjøret, ikke mere medisiner på meg... hvis ikke blodfortynnende da.... Lykke til i august, jeg er vel i gang oktober tenker jeg.

Skrevet

Hvis de gir blodfortynnende på Riksen, så synes jeg ihvertfall du bør få prøve det! Du har jo faktisk klart å bli gravid nesten halvparten av forsøkene dine, så du vet jo at du kan. Må kanskje bare ha litt støtte av medisiner for å få spiren til å bli sittende. Du har ihvertfall ikke noe å tape på det! Har lest om flere som har mistet flere ganger, som har fått blodfortynnende og da har det gått bra. Må være utrolig tøft å miste så mange ganger. Føler virkelig med deg der. Skjønner godt at dere tenker på adopsjon, og hvis babytiden ikke var din favorittid så passer jo det veldig bra:) Trassne 3 åringer har sin sjarm de også! Har en nevø på 3 år selv;) Vi tenker også på adopsjon, men vil prøve litt til først. Vi er 30 og 31 år nå, så har fortsatt litt tid. Tenker ihvertfall å ta en prat med Hausken og høre hva han har å si ang våre prognoser. Har jo hørt mye bra om han her, så velger heller litt reisevei enn privat i Oslo tror jeg. Skjønner godt du er glad du er ferdig med hormonkurene. Jeg hadde kort regime som jeg responderte bra på sist, så satser på det på evt senere forsøk også. Mye bedre!!! Masse lykke til i oktober!

Skrevet

Dette var kjipe nyheter, Lie79! Hausken er iallefall et godt valg for videre forsøk - lykke til!

Skrevet

Jeg hadde nok valgt Aleris hvis privat. Har ikke undersøkt så nøye, men jeg ville sett på behandlingsmetoder, pris og hvor lang reisevei det var. Hausken tror jeg har fått så mye positiv omtale her inne pga. det er et fantastisk team der som tar vare på deg, men jeg personlig ville valgt ut ifra andre kriterier. Det er jo resultatet som tross alt teller til syvende og sist :-) Da tror jeg de er like flinke på Aleris eller Volvat. Blir et personlig valg da til syvende og sist. Skal følge med deg i august :-)

Skrevet

Uff...det var trist å høre...Du hadde jo så fine egg...og du fikk mange på frys hvis jeg husker riktig...

Håper du lykkes i august vennen...Fordelen er at dere er så unge og dere skal få det til om ikke så lenge...der er jeg sikker på :-) :-)

Lykke til...trøste klem fra meg...

Skrevet

Takk for trøst, støtte og lykkeønskninger:o) Det hjelper å ha alle dere snille damer her inne på forumet!

Har en venninne som først var på Riksen og så på Aleris. Hun opplevde at de var veldig hyggelige der, men fikk ellers samme type medisinering som på Riksen. Det jeg synes virker så bra med Hausken er at de der går grundig gjennom tidligere journal og at de vurdere alle individuelt. I tillegg virker det som om de er oppdatert på nye ting. På hjemmesiden deres ser det ut som om det koster 1000 kr for samtale samt gjennomgang av journal og evt undersøkelser. Så kommer ihvertfall til å gjøre det og høre hva de har å si. Men mulig vi undersøker med Aleris også, så kan vi sammenlikne:o)

Skrevet

huff vet hvordan du har det nå:(((

jeg har hatt 12 innsettninger og 24 egg inn..

i norge sa de at eggene var perfekte 8 delte og med min alder var det STOOOOR sjangse og bli gravid akkkkkkkkk neida..

så dro vi til danmark og hadde først 2 forsøk som de satt inn bra egg,men det gikk dritt det også..

så anbefalte legen oss og "blastocyst dyrke " eggene,det var litt risk at de ble dyrket utenfor livmoren 5 dager,men de ville se vidre utvikling,siden jeg alllllldri ble gravid..

av 7 egg utviklet kun et seg til blastocyst,og jammen ble jeg gravid...

venter en jente etter utallige smertefulle egguttak og maaaange tårer under alle de årene vi har holdt på...... MEN ikke ga opp:)

er 29 uker til søndag så forhåpentlig går alt bra:))

lykke til

Skrevet

Takk for oppmuntringen nusse77:o) Det hjelper masse å høre historier som din:))

Snakket faktisk med en embryolog på Riksen i dag som nevnte dette med blastocystdyrking av eggene. Har igjen 3 egg på frys på Riksen nå, men hvis vi må videre privat så kommer jeg til å ville prøve noe nytt med en gang, f.eks blastocyst, endre medisinering, assisted hatching el.l.

Skal krysse fingene for at alt går bra for deg nåXXXX Masse lykke til!

Skrevet

Heisan!

Ville bare si at det ikke er sikkert dere trenger assisted hatcing eller langtidsdyrking eller andre "ekstra"-tilbehør.

Noen ganger handler det om hvilke basismedisiner man bruker eller rett og slett bare om tid. Jeg hadde fire innsettinger ved Ullevå, tre ordinære og ett frys. Var ikke en gang så mye som i nærheten av en kjemisk graviditet, på tross av flotte egg, super slimhinne, sunn kropp, riktig vekt, noenlunde tilrettelagt livsstil, OK alder etc etc. Ullevål skjønte ikke hvorfor jeg ikke ble gravid, for jeg "var jo så godt kasus"...

Så begynte jeg ved Aleris. Har hatt akkurat samme regime, men med suprecur og menopur i stedet for synarela og puregon. Ved BEGGE forsøkene jeg har hatt har jeg blitt gravid, senest i vår - og da var jeg til og med to år eldre enn ved første forsøk ved Ullevål. Jeg hadde aldri vært gravid før.

Så noen ganger handler det om å holde ut og fortsette prøvingen - og så kommer det kanskje en positiv test :-)

Ønsker dere lykke til, og håper dere klarer å holde motet oppe og jobber videre så lenge det føles riktig for dere å gjøre nettopp det.

Klem :-)

Skrevet

Hei MK73:o)

Takk for lykkeønskninger og omtanke! Det varmer:)

Tenker også litt på det at kanskje det rett og slett bare tar litt tid for oss og at plutselig så skjer det hvis vi bare holder motet oppe og ikke gir oss. Men ser fram til en "second opinion" fra en annen lege nå og tenker ihvertfall at det er verdt å prøve noe annet nå, for tenk om det er det som skal til? Dette kan jo evt bare være å endre på basismedisinene sånn som de gjorde hos deg. Men tenker at det kan være greit å prøve en klinikk der vi har alle mulighetene, så derfor tenker vi litt på danmark nå.

Ønsker deg også masse lykke til videre! Kan nesten ikke forestille meg hvor vondt det må være å miste to ganger på rad. Håper dere også klarer å holde motet oppe og at det er deres tur neste gang! Krysser alt jeg harXXX Håper det går bra med deg:o)

Skrevet

Jeg fikk negativt igjen. Etter min femte innsetting. Enda til to gode egg.

Og til og med legen sa at nå kan fryseegga brukes til søsken. De er positive på riksen, de skal de ha. Det må vel bety at jeg har fine egg og det er god befruktning.

Kanskje det bare handler om timing. Kanskje blastocystdyrkning er tingen for meg. Eller menopur. Eller prednisolon.

Jeg skal ha overstått et frys på riksen, så blir det vel danmark tenker jeg. Hausken frister, men århus klinikkene har bedre og lengre erfaring, pluss at det er litt billigere har jeg skjønt ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...