Gå til innhold

Hva gjør en vis vannet går?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at dersom vannet går så må du legge deg ned og ringe sykebil slik at de henter deg, at du ikke skal bevege deg så mye fordi da er faren stor for at barnet får navlestrengen flere ganger rundt halsen....

Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjelder kun hvis barnet er høyt oppe enda. Dvs ligger å svømmer rundt og ikke har kommet seg ned i bekkenet.

Ligger babyen med hode ned i bekkenet blir hodet en propp.

Skrevet

jeg var 4 dager på overtid når vannet mitt gikk. Ringte fødeavdelingen min og fikk snakket med jordmor. Vi avtalte tid for kontroll en time senere. Fikk ingen beskjed om å holde meg i ro, og det gjorde jeg heller ikke! jeg vaska klær :) to timer senere va tulla født.

Men har hørt eller lest en gang at man burde holde seg i ro, men..

Skrevet

Tidligere var dette det du skulle gjøre dersom hodet ikke var festet, men da jeg var på kontroll hos legen onsdag, sa hun at de har gått bort fra dette. Hos svært mange flergangsfødende fester ikke hodet seg i det hele tatt. Så dersom vannet går, er det bare å kontakte føden og ta informasjonen derfra :)

Skrevet

Det viktigste er jo om du fortsatt kjenner liv etter at vannet har gått. Iallefall det jeg har fått beskjed om med de gangene jeg har gått gravid.

Skrevet

Da ringer du føden og tar det derfra. Hvis hodet er festet vil det uansett bare lekke litt og litt.

Vannet mitt gikk i uke 35, og mens jeg ventet på at svigerfar skulle komme og kjøre meg til sykehuset la jeg sammen tøy, pakket sykehusbag og satt på BIM.:)

Ble satt igang ganske kjapt pga infeksjonsfaren, men ellers ikke noe mer dramatisk enn det.

Skrevet

Vannet "splasher" ikke ut som på film, men det er som om det virker som du lekker urin. Man produserer kontinuerlig fostervann også, så det er ikke farlig. Men en god idé å ringe føden og forklare saken, så veileder de deg videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...